FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Gild Tesoro[1] to główny antagonista One Piece Film: Gold[2]. Dawniej był królem kasyna i właścicielem Gran Tesoro, największego rozrywkowego miasta-statku na świecie, lecz został pokonany i aresztowany.

Wygląd

Gild jest mężczyzną o zaczesanych w tył zielonych włosach, który ubiera różowy garnitur i spodnie. Posiada on wielką bliznę w kształcie gwiazdy na plecach. Przyozdabia się dużą ilością złotej biżuterii; najbardziej wyróżnia się gwiazdka na łańcuchu przy jego lewym ramieniu, ale ma także kolczyki w takim samym kształcie, czy pierścionki na każdym palcu. Ma ponadto okulary przeciwsłoneczne ze skrzydełkami koło szkieł, które czasami ma na głowie, a czasami na kapeluszu.

Galeria

Osobowość

Historia

W przeszłości Gild spotkał się z Donquixote Doflamingo i elitarnymi oficerami jego armii[3].

Fabuła

One Piece Film: Gold

Umiejętności i moce

Gild ma w posiadaniu ogromny statek-miasto, Gran Tesoro, co daje mu władzę nad każdym znajdującym się na tym ogromnym centrum rozrywki. Jego pieniądze stanowią 20% światowych zasobów, co czyni go bardzo wpływowym człowiekiem. Nie jest ograniczany przez Światowy Rząd, który uważa miasto za suwerenne, a czasami wykonuje jego rozkazy ze względu na ogromne zasoby Gildo[2].

Diabelski Owoc

Główny artykuł: Złot-Złotowoc
Gol Gol no Mi Power

Tesoro pokazuje moc władania złotem.

Gildo zjadł Diabelski Owoc Złot-Złotowoc, który pozwala mu na telepatyczne manipulowanie złotem swoją wolą[2]. Może użyć tej mocy do wytworzenia złotej fontanny do schwycenia przeciwników, a nawet powoli zmieniać ich skórę w złoto[4]. Może również pokryć swoją skórę kruszcem, aby wytworzyć wielkiego golema. Złoto jest wystarczająco mocne, żeby wytrzymać cięcie mieczami Zoro[3].

Ciekawostki

  • "Tesoro" po hiszpańsku i włosku oznacza skarb, a "Girudo" znaczy cech. Cech był średniowiecznym związkiem kupców i rzemieślników. Jego imię w dodatku zawiera "gild", co z angielskiego znaczy "pozłacać".
  • Gild dzieli seiyu z Senor Pinkiem.
  • Gild miał w życiu wiele traumatycznych przeżyć Np. zabranie jego przyjaciółki , odstępowanie znakiem niebiańskiego smoka

Przypisy

  1. [1] Imię Gilda jest romanizowane
  2. 2,0 2,1 2,2 Weekly Shonen Jump 2016, wydanie 14
  3. 3,0 3,1 One Piece Film: Gold Drugi Trailer
  4. One Piece Film: Gold Trailer

Nawigacja