FANDOM

One Piece: Grand Battle! 2 – bijatyka wydana na konsolę PlayStation. Jest kontynuacją Grand Battle!. Rozgrywka nie uległa prawie żadnym zmianom względem poprzedniej części. Gra skupia się na wydarzeniach w Alabaście i dodaje kilka nowych mechanik.

Została opracowana przez studio Ganbarion i wydana przez firmę Bandai 20 marca 2002 w Japonii. Gra dobrze się przyjęła i napędziła sprzedaż figurek z nią związanych, a także wersji na konsole przenośne.

Kolejna część serii została wydana rok później.

Fabuła

Po pokonaniu piratów z East Blue, Słomkowi w końcu docierają do Grand Line, ale tym razem Luffy i jego załoga muszą stawić czoła najlepszym tajnym agentom Baroque Works i ich przywódcy Crocodile'owi, jednemu z Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz.

Rozgrywka

Jak w każdej wielkiej grze bitewnej, bohater walczy z inną, sterowaną komputerowo postacią. Każda postać ma różną strategię i moc, aby zmienić losy bitwy. Jeśli wygrasz, walczysz przeciwko innemu bohaterowi, aż do głównego, czyli szefa, który uzupełnia fabułę.

Animacja

Początek rozpoczyna się sceną, gdzie pokazany jest prostokąt uprzędzony z gwiazd. Na miejscach gwiazd są: Luffy, Nefertari Vivi, Smoker, Miss All Sunday i Crocodile. Następna scena rozpoczyna się wejściem rebeliantów do Alabasty i pałacu królewskiego. Pojawia się Shanks i mówi do gracza, przez wygaśnięciem.

Luffy stoi na głowie posągu Going Merry'ego, a po chwili pojawia się krótko na ekranie reszta załogi Słomkowych z bandażami na rękach jak na logo Grand Battle! 2.

Zmiana sceny, w której Brogy jest w trakcie posiłku przerywa Kuro, który atakuje Arlonga. Jango próbuje uśpić Buggy'ego (który razem z piratami zapada w sen), a Krieg ucieka przez las przed atakami Smokera. Alvida atakuje Miss Golden Week, co kończy się na wspólnym piciu herbaty (podczas, gdy w tle widać ściganego Pandamana przez Mr. 5 i Miss Valentine). Scena przerywa pole walki Mr. 3 i Wapola oraz walkę Tashigi i Miss All Sunday.

Widzimy Zoro podczas starcia z Mr. 1 i Mr. 2, który pojawił się na scenie tańczą przed trafieniem na Sanjiego. Nami oprze się o ścianę przed zniszczeniem przez Miss Double Finger. Chopper walczy z Miss Merry Christmas i cios Usoppa ląduje na Mr. 4. Vivi kieruje się do Chaki, a Luffy przysiada na plecach Pella i lecą w stronę Crocodile'a.

Postacie

W grze są 24 postacie od wyboru, dodatkowo jest 13 postaci wspierających.

  1. Monkey D. Luffy
  2. Shanks z YasoppemBenem Beckmanem i Lucky Roo
  3. Roronoa Zoro
  4. Sanji
  5. Tony Tony Chopper
  6. Dracule Mihawk
  7. Smoker
  8. Nami
  9. Kuro z Jango, Butchiem i Shamem
  10. Mr. 2 Bon Clay - z Mr. 4 i Miss Merry Christmas
  11. Usopp
  12. Tashigi
  13. ArlongHachykiemKuroobim i Cmokachuu
  14. Crocodile z Miss Double finger i Mr. 1
  15. Wapol z KuromarimoChessem, i Chessmarimo
  16. ViviChaką i Pellem
  17. KriegGinem
  18. Mr. 3 z Miss Golden WeekMr. 5 i Miss Valentine
  19. Miss All Sunday z Banchim
  20. Carue z oddziałem olbrzymich kaczek pstrodziobych
  21. Alvida
  22. Buggy z Mojim i Cabajim
  23. Pandaman z rekinami pandowatymi
  24. Portgas D. Ace

Etapy

Gra toczy się na różnych arenach, na podstawie fabuły. Każda arena ma niepowtarzalny wygląd i niepowtarzalne pułapki podczas bitw. Na każdej arenie znajdują się również przedmioty, ukryte w beczkach (uzdrawiające), skrzyniach (dla broni) i skarby (dla podniesienia statusu).

  • Wioska Fuusha: Rodzinna wioska Luffy'ego. Arena z niektórymi platformami do skoków. Jest on otoczony wodą z Going Merrym na molo. Woop Slapa i Makino widać w tle, a niekiedy Makino będzie wyrzucać różne przedmioty do podniesienia. To etap Luffy'ego i Shanksa.
  • Wioska Syrup: Rodzinna wioska Usoppa. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Usopp zastawił pułapkę na załogę Czarnego Kota. Po prawej stronie areny jest morze. Black Benzana widać daleko na morzu, a od czasu do czasu bombardują arenę. Członków załogi Czarnego Kota widać w tle obok Kayi i załogi Usoppa. To etap Usoppa, Kuro i Jango.
  • Baratie: Zniszczona pływająca restauracja obok rozbitego statku Kriega. Statek czasem przemieszcza się zgodnie z ruchem fal. Na Baratie można zobaczyć Zeffa, a Pearla na statku Kriega. To etap Sanjiego, Kriega i Dracule Mihawka.
  • Arlong Park: To zniszczony Arlong Park w przeciwieństwie do pierwszej gry Grand Battle!. Jest to płaski teren z wodą w środku. Kuroobiego, Hachykiem i Cmokachuu można zobaczyć jak Genzou, Nojiko, Johnny'ego i Yosaku. To etap Arlonga i Nami.
  • Logue Town: Niekiedy błyskawice uderzają w arenę. To etap Buggy'ego, Alvidy, Smokera i Tashigi.
  • Wewnątrz Laboona: Widoczny jest dom Crocusa. Od czasu do czasu pojawia się on i strzela do wojowników. To etap Pandamana.
  • Whiskey Peak: Baza Baroque Works. Niektórych z ich agentów widać w tle. Jest to etap Zoro i Carue.
  • Little Garden: Olbrzymy walczą w oddali, a niekiedy ich broń upada na arenę. Mr. 5, Miss Valentine i Miss Golden Week są w tle. To etap Mr. 2 i Mr. 3.
  • Zamek Drum: Lapiny i Kureha są widoczni. Niekiedy śnieżki toczą się po arenie. To etap Choppera i Wapola.
  • Na Nożycach: To arena z widocznymi w tle wieloma miastami w Alabaście. To etap Ace'a, Vivi i Miss All Sunday.
  • Alubarna: To etap w kryjówce z Poneglyphem. Widać Cobrę leżącego na ziemi. Jest to etap Crocodile'a.
  • Marynarka: Sekretna arena. Prosty etap bez beczek, skrzynek i skarbów. To pokój widoczny w historii Coby'ego i Helmeppo.

Ciekawostki

  • Grand Battle! 2 była popularną grą i na PlayStation Awards 2002 odebrała Złotą Nagrodę obok Grand Battle, to sprawiło serię zwycięzcą podwójnej nagrody.
  • Arlong nie otrzymuje obrażeń od upadku do wody. Władający otrzymują podwójne obrażenia, a Crocodile poczwórne.
  • Jest to jedyna gra akcji, gdzie Mr. 3 jest grywalną postacią.
  • Jeśli gracz lub lub komputer użyje znaki wsparcia w ich odpowiednim etapie (jak Mr. 3 w Little Garden), postać wsparcia zniknie z tłem podczas animacji, aż do powrotu.