FANDOM

Hakumai – kraina w północno-wschodniej części Kraju Wano. Jej ostatnim władcą był Shimotsuki Yasuie z rodu Shimotsuki.

Główne informacje

41 lat temu Shimotsuki Yasuie rządził krainą Hakumai jako dajmios. Jego potężna armia chroniła Kraj Wano przed obcokrajowcami przybywającymi do portu zakopanego kreta.

Pogoda

Hakumai wygląda na jesienną krainę. W oczy rzucają się spadające liście klonów.

Układ i architektura

Hakumai

Hakumai 41 lat temu.

Hakumai wypełnione jest ruinami. Obecnie mało jest tam w pełni zachowanych budynków. 41 lat temu kraina charakteryzowała się budowlami z pofalowanymi dachami.

Hakumai połączone było z resztą Kraju Wano drogami znanymi jako wielkie mosty (大橋 Ō Hashi). Prowadziły one do sąsiednich krain: Ringo, Udon i Kwiecistej Stolicy. Dwa z nich zostały zniszczone przez ludzi Orochiego, by spisek sojuszu się nie udał. Pozostał tylko ten prowadzący do stolicy.

Miejsca

Świątynia Enmy

Enma Shrine

Świątynia Enmy.

Świątynia Enmy (閻魔堂 Enma dō) to odosobniony chram w środku lasu. Jest to dość mała świątynka, lecz wystarczająco dużo w niej miejsca, by służyła za schronienie Hiyori. Charakteryzuje się małą statuą z przodu i papierowymi drzwiami.

Port zakopanego kreta

Port Mogura

Port zakopanego kreta.

Port zakopanego kreta (潜港 Mogura Minato) to jeden z dwóch portów Hakumai i jedyny port Kraju Wano, do którego można legalnie wpłynąć. Wejście do niego znajduje się na końcu jaskini schowanej za wodospadem. Stamtąd windy zabierają towary i pasażerów na powierzchnię.

Port węża trudniący się sztuką walki mieczem

Habu Port

Port węża trudniący się sztuką walki mieczem.

Port węża trudniący się sztuką walki mieczem (刃武港 Habu Minato) to drugi port Hakumai. To z niego Orochi wypływa na coroczny festiwal ognia na wyspie demonów. Znajdują się w nim wieże przypominające latarnie morskie.

Port został tak nazwany na cześć gatunku węża żyjącego w Kraju Wano.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Hakumai
Shimotsuki Yasuie (martwy) Tsunagorou Kurozumi Orochi (dawniej) ?????? ??????

Ciekawostki

  • Hakumai (白舞) to po japońsku "biały taniec".

Nawigacja