FANDOM

Incydent na Oharze to wydarzenie, które miało miejsce 22 lata temu. Pierwszą osobą, która o nim wspomniała, był Iceberg, jednak Robin powiedziała mu, że nie wie on nic o tym, co się wtedy wydarzyło. Wydarzenie to miało miejsce na wyspie Ohara na West Blue, skąd pochodzi Robin.

Prolog

Archeologowie na Oharze od wielu pokoleń zajmowali się badaniami nad historią świata. Rezultatem tych badań był jeden z największych księgozbiorów historycznych mieszczący się w mającym pięć tysięcy lat drzewie wiedzy. Jako prawdziwi pasjonaci historii pragnęli poznać całą historię, w tym Pusty Wiek - stulecie w historii nad którym Globalny Rząd zakazał jakichkolwiek badań. Pomimo zakazu archeolodzy wysłali swych ludzi by badali i rozszyfrowywali znajdujące się na świecie Poneglyphy. Liczyli na to, że udało im się zachować dość ostrożności by uniknąć wykrycia. Nie wiedzieli jednak, że Globalny Rząd miał ich na oku od dłuższego czasu.

Incydent

Globalny Rząd po odkryciu i upewnieniu się, że archeolodzy Ohary badają Poneglyphy wysłał Buster Call i przedstawicieli rządu by aresztować historyków Ohary. Po rozmowie przez ślimakofon między profesorem Cloverem a Starszyzna Pięciu Gwiazd, przywódcy Globalnego Rządu, nakazali zabicie archeologów i zrównanie wyspy z ziemią. Większość historyków zginęła w czasie bombardowania oraz wywołanego przez to pożaru. Cywile mieszkający na wyspie również nie zostali oszczędzeni. Pozwolony im co prawda wsiąść na statek ewakuacyjny ale wiceadmirał Sakazuki wolał nie ryzykować, że na pokładzie mógł się ukryć archeolog i nakazał zatopić okręt.W wyniku tych działań, z rdzennych mieszkańców wyspy, przetrwała tylko Nico Robin.

Następstwa

W wyniku incydentu na Oharze wszyscy mieszkańcy wyspy (nie licząc Nico Robin) zostali zgładzeni. Za Nico Robin, jedyną ocalałą, wyznaczono nagrodę w wysokości Bsymbol79,000,000, co zmusiło ją do ciągłej ucieczki przez 20 lat. Globalny Rząd publicznie ogłosił, że archeologowie Ohary byli "demonami" którzy chcieli wskrzesić pradawne bronie i zagrozić światu. Większość świata uwierzyło w to kłamstwo, ale nawet ci którzy je przejrzeli zrozumieli przesłanie: było to ostrzeżenie, że jakakolwiek próba badania historii pustego wieku spotka się z bezwzględną odpowiedzią od największej organizacji na świecie.