FANDOM

Jolly Roger, znany także jako piracka flaga (海賊旗 Kaizoku-ki), to tradycyjna bandera, używana przez europejskich i karaibskich piratów. Zazwyczaj wyobraża czaszkę i piszczele na czarnym tle. Przez stulecia powstało wiele różnych wersji Jolly Rogera, np. Jack Rackham zastąpił piszczele szablami.

Sam Oda opisał trzy teorie na temat powstania nazwy "Jolly Roger":

  • Nazwa ta może pochodzić od francuskiego terminu jolie rouge, oznaczającego "kochana czerwień". Zwrot ten mógł symbolizować krew.
  • Roger może pochodzić od angielskiego słowa rogue, oznaczającego "złodzieja" lub "łotra".
  • Old Roger to staroangielski termin, którym określano diabła.

Jolly Roger uznawany jest na całym świecie za symbol niebezpieczeństwa. Czaszka i piszczele używane są do ostrzegania ludzi przed szkodliwymi substancjami lub niebezpiecznymi miejscami.

One Piece

W świecie One Piece każda licząca się piracka załoga posiada własną, unikalną banderę. Jej twórcą lub pomysłodawcą jest najczęściej kapitan - osoba która również odpowiadała za stworzenie danej grupy. Z tego też powodu flaga załogi często posiada na sobie symbol, ideę lub znak szczególny który można powiązać bezpośrednio z kapitanem załogi. Dla poszczególnych pirackich grup osobista bandera jest bardzo ważna: stanowi symbol grupy do której przynależą, ich własny osobisty znak. Natomiast dla ludzi z zewnątrz unikalna bandera stanowi znak rozpoznawczy który z daleka pozwala rozróżnić poszczególne grupy piratów. Z tych względów strata (np. przez kradzież) choćby jednej wiszącej na statku bandery uchodzi wśród załogi za wielką hańbę. Prawo do korzystania ze swojej pirackiej bandery można też stracić w wyniku Davy Back Fight.

Marynarka

W oczach marynarki wykorzystywanie i wieszanie bandery piratów, nawet dla zabawy, to poważne przestępstwo. O ile małym bawiącym się dzieciakom taki numer uszedłby na sucho o tyle osoby dorosłe odnoszące się z piracką banderą mogą mieć poważne kłopoty: wieszanie bandery na statku automatycznie utożsamia cie z piratami i naraża na atak ze strony marynarki nawet jeśli nie jesteś jeszcze oficjalnie poszukiwany listem gończym.

Lista bander

Pirackie załogi

Nienazwane załogi

Inne organizacje

Niekanoniczne załogi

Nawigacja