FANDOM

"Joy Boy" – przybysz ze świata na powierzchni, który odegrał ważną rolę w dziejach wyspy ryboludzi. Pierwszy raz była o nim mowa, gdy Nico Robin czytała Poneglyph w morskim lesie.[1] Joy Boy był w swoich czasach bardzo ważną postacią. Po poznaniu prawdziwej historii na Raftel Gol D. Roger stwierdził, że chciałby żyć w tej erze, co on.

Historia

Ryugu Poneglyph

Poneyglyph z przeprosinami od Joy Boya.

Około 900 lat temu mieszkańcy wyspy ryboludzi zawarli pakt z wielkim mężem o imieniu Joy Boy. Mężczyzna miał podnieść Noego z pomocą Posejdona, ale złamał obietnicę. Mieszkańcy wyspy ryboludzi obiecali jednak, że będą chronić Noego, dopóki nie nadejdzie przepowiedziany dzień. Na Poneglyphie zapisany jest list Joy Boya, przepraszający Posejdona za złamanie słowa.[2] W pewnym momencie swojego życia Joy Boy dotarł do Raftel i zostawił tam swój skarb.

Obietnica mieszkańców wyspy ryboludzi została prawie złamana, gdy Luffy chciał zniszczyć statek, który zaczął spadać na wyspę.

Zanim Luffy całkowicie zniszczył Noego, statek został zatrzymany przez Królów Mórz, wezwanych przez Shirahoshi. Noah doznał jednak dużych uszkodzeń, dlatego morskie potwory zabrały go do morskiego lasu, by tam go naprawić.

Przypisy

  1. Manga i Anime One Piece - Tom 64, Rozdział 628 i Odcinek 548, Nico Robin czyta o Joy Boyu na Poneglyphie Ryugu.
  2. Manga i Anime One Piece - Tom 66, Rozdział 649 i Odcinek 569, Neptun wyjaśnia Robin, kim był Joy Boy.

Nawigacja