FANDOM

Kłamliwy Noland to ilustrowana książka z North Blue, opowiadająca o losach Montblanc Nolanda. Jest to baśń o jednym z największych kłamców na świecie, wydana ponad czterysta lat temu.

Książka zostaje po raz pierwszy wspomniana przez Sanjiego, który czytał ją w dzieciństwie. Wiadomo, że baśń jest dość popularna na North Blue. Książka opiera się na prawdziwych przygodach prawdziwej postaci o tym samym imieniu. Rodzice straszą dzieci, mówiąc, że skończą jak Noland, jeśli będą kłamać.

Tekst

Dawno, dawno temu, przed czterystu laty, w pewnym kraju na północnym morzu żył sobie podróżnik imieniem Montblanc Noland. Uwielbiał opowiadać mieszkańcom wioski o swych niezwykłych, niewiarygodnych wręcz przygodach. Kiedy pewnego razu wrócił z kolejnej wyprawy, udał się do królewskiego zamku i oznajmił królowi: "Na pewnej wyspie położonej na dalekim morzu znalazłem ogromną górę złota!" Usłyszawszy te słowa, odważny król wraz z dwoma tysiącami żołnierzy wyruszył na wyprawę po skarb. Płynęli poprzez rozszalałe morza, walczyli z przerażającymi morskimi bestiami. A gdy już dotarli na wyspę, królowi, prócz Nolanda, towarzyszyło zaledwie stu żołnierzy. Na wyspie jednak znaleźli jedynie dżunglę... Ani śladu złotej góry, o której wspominał Noland. Gniew króla był srogi... Za jego kłamstwa postanowił skazać Nolanda na śmierć. Ten jednak nawet w oczekiwaniu na egzekucję nie przestał kłamać. Jego ostatnie słowa brzmiały: "Już wiem! Góra złota musiała zatonąć w morzu!" Ale nikt nie chciał go już słuchać. Nikt już nie wierzył w opowieści Nolanda, choć ten aż do śmierci z uporem powtarzał swe kłamstwa. "Kłamliwy Noland" - legenda z North Blue.

Różnice między fabułą książki a prawdą

Ilustracja z książki Prawdziwa historia Ilustracja z książki Prawdziwa historia
Pop up Noland KolT1 KolF2 KolT2
1. Noland opowiada o swoich przygodach. 2. Noland udaje się do króla.
KolF3 KolT3 KolF4 KolT4
3. Noland opowiada o swoim odkryciu. 4. Ekspedycja napotyka morskiego potwora.
KolF5 KolT5 KolF6 KolT6
5. Dotarcie do Jayi. 6. To, co tam widzą.
Pop up Noland2 KolT7  
7. Ostatnia scena.