FANDOM

Kamień Morskiej Strażnicy to naturalnie (choć bardzo rzadko) występująca substancja wysysająca energię z władających Diabelskimi Owocami i sprawiająca, że tracą oni swoją moc. Dr. Vegapunk wynalazł rewolucyjne metody wykorzystania tego rzadkiego surowca. Marynarka używa go do różnych celów, jak cele więzienne, kajdanki, bronie i kadłuby statków.

Basil Hawkins wyjawił, że Kamień Morskiej Strażnicy pochodzi z Kraju Wano.

Właściwości

Pagaya wyjawił, że Kamień Morskiej Strażnicy zawiera składnik zwany "pirobloiną" (パイロブロイン Pairoburoin), z którego po oddzieleniu można tworzyć chmury lądowe i chmury morskie.

Mówi się, że Kamień Morskiej Strażnicy jest twardy jak diament.

Zastosowanie

Smoker Subdues Luffy at Marineford

Smoker używa Kamienia Morskiej Strażnicy, by osłabić Luffy'ego.

Metal ten jest czasami, wykorzystywany do robienia biżuterii. Jednak głównie wykorzystuje się go do robienia kajdanek, klatek i prętów w celach, dzięki temu użytkownicy Diabelskich Owoców nie mogą uciec. Zdarza się również, że z owego materiału jest wytwarzana broń, przykładem jest Jitte Siedmiu Skal, broń Smokera. Dzięki kadłubom wykonanych z Kamienia Morskiej Strażnicy statki Marynarki mogą bezpiecznie przepłynąć Calm Belt, bowiem kamień ten powoduje że statek ma tą samą "częstotliwość", co morze i Królowie Mórz nie traktują takich statków jak wroga.

Przedmioty

Bronie

  • Jitte Siedmiu Skal: Jitte Smokera, którego końcówka wykonana jest z Kamienia Morskiej Strażnicy, dzięki czemu może anulować moce władających Diabelskimi Owocami.
  • Łyżwy Wipera: Waver Wipera w kształcie łyżw ma dodatek w postaci Kamienia Morskiej Strażnicy, dzięki czemu mógł anulować moc Logii Enela.
  • Battle Smasher: Do ogromnej sztucznej ręki Zephyra dodany jest Kamień Morskiej Strażnicy, dzięki czemu może anulować moce władających Diabelskimi Owocami.
  • Pociski: Z używał ich, by atakować władających takich jak Monkey D. Luffy, z dystansu. Pociski te nie tylko ranią władających, ale też mocno ich osłabiają, dzięki czemu są bardzo efektywną bronią. Capone Bege zagroził Caesarowi Clownowi, że zastrzeli go takimi pociskami, jeśli się nie pokaże, po czym wyjawił, że takich nie posiada.
  • Włócznia: Bege posiada włócznię z Kamienia Morskiej Strażnicy. Kazał swojemu podwładnemu użyć włóczni, by powściągnąć Caesara.
Seastone Nail

Gwóźdź z Kamienia Morskiej Strażnicy.

  • Gwoździe: Członek załogi Bestii, będący obecnie pod dowództwem Basil Hawkins, posiada gwoździe z Kamienia Morskiej Strażnicy, które wystrzeliwuje z pomocą pistoletu. Zostały użyte na Trafalgar D. Water Lawie, by odebrać mu jego moce. Gwoździe mają na władających taki sam efekt jak pociski.

Sprawa tłumaczenia

W polskiej wersji gier One Piece: Burning Blood i One Piece: World Seeker, wydanych przez firmę Cenega, minerał nosi nazwę Morski Pryzmat.

Nawigacja