FANDOM

Kikunojou to samuraj z Kraju Wano i jeden z dziewięciu z czerwonymi pochwami, grupy służącej rodzinie Kouzuki. Jest też młodszym bratem Izou, byłym tancerzem i uczniem szkoły Hanayagi znajdującej się w Ringo.

Po przeniesieniu się 20 lat w przyszłość udawał kobietę zwaną nadobna Kiku i pracował w herbaciarni w mieście resztek.

Wygląd

Kikunojou to młody mężczyzna z ciemnymi długimi włosami, które opadają mu na plecy. Nosi sandały i kimono w chryzantemy. Jest bardzo wysoki. Góruje nad Luffym, Zoro i Tsurujo.

Galeria

Osobowość

Choć biologicznie jest mężczyzną, Kikunojou uważa, że ma "kobiece serce". Dla przyjaciół jest miły i opiekuńczy. Opatrzył rany Zoro i opiekował się Tamą, gdy ta zachorowała po wypiciu zanieczyszczonej wody. Kikunojou jest też bardzo odważny, wyruszył ratować Tamę, gdy porwała ją załoga Królestwa Zwierząt.

Skrywając swoją tożsamość, Kikunojou udawał osobę z niższego stanu. Sam nie uważa, że urodzenie definiuje człowieka i staje naprzeciw dyskryminacji klasowej. Gdy zachowanie Kikunojou zwróciło uwagę innych, nie wiedział, co powinien zrobić.

Kikunojou, mówiąc o sobie, używa zaimka sessha (拙者 lub せっしゃ). Jest to archaiczna forma słowa "ja", której używali samurajowie.

Relacje

Przyjaciele

Tsurujo

Jako pracownik Tsurujo, Kikunojou słucha jej poleceń. Tsurujo nie udało się rozpoznać Kikunojou, choć znali się dwadzieścia lat temu, gdy Tsurujo była żoną Kin'emona.

Tama

Kikunojou był zmartwiony losem Tamy, gdy ta napiła się wody z zatrutej rzeki. Gdy dziewczynka została porwana, Kikunojou natychmiast za nią ruszył.

Załoga Słomkowego Kapelusza

Kikunojou zaprzyjaźnił się z Monkey D. Luffym i Roronoa Zoro, gdy ci przybyli do herbaciarni wraz z Tsurujo i Tamą. Opatrzył rany Zoro, a ten w zamian zastraszył Urashimę za napastowanie go. Cała trójka przybyła do miasta Bakura, by uratować Tamę. Tam Kikunojou był pod zdumieniem Dominacji Koloru Władcy Luffy'ego, a sam zadziwił Słomkowych swoimi zdolnościami szermierczymi. Uznał jednak powitanie Luffy'ego z Kouzuki Momonosuke (gdy Luffy nazwał go "Momo") za niestosowne. Po ujrzeniu Kikunojou, Sanji był nim zauroczony i próbował się mu przypodobać.

Kin'emon

Kikunojou z szacunkiem określa Kin'emona mianem "panie Kin". Po jego długiej nieobecności, cieszył się, że może go znów ujrzeć do tego stopnia, że go przytulił.

Shinobu

Kikunojou nazywa Shinobu "Shinuś", gdyż ta jest od niego młodsza. Shinobu 20 lat temu była uczennicą Kin'emona.

Inni

Urashima

Urashima, słynny i arogancki zapaśnik sumo, jest zauroczony Kikunojou, jednak samuraj nie odwzajemnia jego miłości i nieustannie próbuje mu grzecznie odmówić. Gdy zapaśnik naśmiewał się z jego niskiego statusu przed oczyma publiczności, ten odciął jego kok, co w kraju samurajów oznacza dyshonor. Wściekły Urashima próbował zabić za to Kikunojou, lecz został powstrzymany przez Luffy'ego.

Ashura Douji

Kikunojou, Ashura Douji i pozostali samurajowie służyli dawniej Kouzuki Odenowi. W przeciwieństwie do Kikunojou, Ashura Douji darzył szacunkiem jedynie Odena i nigdy nie przysięgał lojalności całej jego rodzinie i tym samym nie czuł się zobowiązany do odpowiedzenia na wezwanie Momonosuke. Kikunojou był rozczarowany odmową Doujiego, a ten odpowiedział, że cały kraj ma za złe samurajom, że porzucili Wano dwadzieścia lat temu.

Umiejętności i moce

Szermierka

Jako samuraj, Kikunojou jest świetnie wyszkolonym szermierzem. Dzierży katanę z niespotykaną precyzją. Z łatwością odciął kok Urashimy i bez problemu pokonał wielu członków załogi Królestwa Zwierząt i innych samurajów.

Główne walki

Niekanoniczne walki

  • Kikunojou i Roronoa Zoro kontra Speed

Ciekawostki

  • Kiku (菊) oznacza po japońsku "chryzantemę".
  • Kikunojou dzieli aktorkę głosową z Killuą Zoldyckiem z serii Hunter × Hunter.

Nawigacja