One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Kikunojousamuraj z Kraju Wano i jedna z dziewięciu z czerwonymi pochwami, grupy służącej rodzinie Kouzuki. Jest też młodszą siostrą Izou, byłą tancerką i uczennicą szkoły Hanayagi znajdującej się w Ringo.

Po przeniesieniu się 20 lat w przyszłość podawała się za herbaciarkę O-Kiku i pracowała w mieście resztek.

Wygląd

Kiku to młoda kobieta z ciemnymi długimi włosami, które opadają jej na plecy. Nosi sandały i kimono w chryzantemy. Jest bardzo wysoka. Góruje nad Luffym, Zoro i Tsuru.

Galeria

Osobowość

Choć biologicznie jest mężczyzną, Kikunojou uważa, że ma "kobiece serce" (jest transkobietą). Dla przyjaciół jest miła i opiekuńcza. Opatrzyła rany Zoro i opiekowała się Tamą, gdy ta zachorowała po wypiciu zanieczyszczonej wody. Kiku jest też bardzo odważna, wyruszyła ratować Tamę, gdy porwała ją załoga Królestwa Zwierząt.

Skrywając swoją tożsamość, Kiku udawała osobę z niższego stanu. Sama nie uważa, że urodzenie definiuje człowieka i staje naprzeciw dyskryminacji klasowej. Gdy zachowanie Kiku zwróciło uwagę innych, nie wiedziała, co powinna zrobić.

Kiku, mówiąc o sobie, używa zaimka sessha (拙者 lub せっしゃ). Jest to archaiczna forma słowa "ja", której używali samurajowie.

Relacje

Przyjaciele

Tsuru

Jako pracownik Tsuru, Kiku słucha jej poleceń. Tsuru nie udało się rozpoznać Kiku, choć znały się dwadzieścia lat temu, gdy Tsuru była żoną Kin'emona.

Tama

Kiku była zmartwiona losem Tamy, gdy ta napiła się wody z zatrutej rzeki. Gdy dziewczynka została porwana, Kiku natychmiast za nią ruszyła.

Załoga Słomkowego Kapelusza

Kiku zaprzyjaźniła się z Monkey D. Luffym i Roronoa Zoro, gdy ci przybyli do herbaciarni wraz z Tsuru i Tamą. Opatrzyła rany Zoro, a ten w zamian zastraszył Urashimę za napastowanie jej. Cała trójka przybyła do miasta Bakura, by uratować Tamę. Tam Kiku była pod zdumieniem dominacji koloru władcy Luffy'ego, a sama zadziwiła Słomkowych swoimi zdolnościami szermierczymi. Uznała jednak powitanie Luffy'ego z Kouzuki Momonosuke (gdy Luffy nazwał go "Momo") za niestosowne. Po ujrzeniu Kiku, Sanji był nią zauroczony i próbował się jej przypodobać.

Kin'emon

Kiku z szacunkiem określa Kin'emona mianem "panie Kin". Po jego długiej nieobecności, cieszyła się, że może go znów ujrzeć do tego stopnia, że go przytuliła.

Shinobu

Kiku nazywa Shinobu "Shinuś", gdyż ta jest od niej młodsza. Shinobu 20 lat temu była uczennicą Kin'emona.

Inni

Urashima

Urashima, słynny i arogancki zapaśnik sumo, jest zauroczony Kiku, jednak samuraj nie odwzajemnia jego miłości i nieustannie próbuje mu grzecznie odmówić. Gdy zapaśnik naśmiewał się z jej niskiego statusu przed oczyma publiczności, ta odcięła jego kok, co w kraju samurajów oznacza dyshonor. Wściekły Urashima próbował zabić za to Kiku, lecz został powstrzymany przez Luffy'ego.

Ashura Douji

Kiku, Ashura Douji i pozostali samurajowie służyli dawniej Kouzuki Odenowi. W przeciwieństwie do Kiku, Ashura Douji darzył szacunkiem jedynie Odena i nigdy nie przysięgał lojalności całej jego rodzinie i tym samym nie czuł się zobowiązany do odpowiedzenia na wezwanie Momonosuke. Kiku była rozczarowana odmową Doujiego, a ten odpowiedział, że cały kraj ma za złe samurajom, że porzucili Wano dwadzieścia lat temu.

Umiejętności i moce

Szermierka

Jako samuraj, Kikunojou jest świetnie wyszkolonym szermierzem. Dzierży katanę z niespotykaną precyzją. Z łatwością odcięła kok Urashimy i bez problemu pokonała wielu członków załogi Królestwa Zwierząt i innych samurajów.

Główne walki

Niekanoniczne walki

  • Kiku i Roronoa Zoro kontra Speed

Ciekawostki

  • W Vivre Card Oda wyjawił oficjalne angielskie imię Kikunojou. Brzmi ono Kikunojo.
  • Kiku (菊) oznacza po japońsku "chryzantemę".
  • Kiku dzieli aktorkę głosową z Killuą Zoldyckiem z serii Hunter × Hunter.
  • Jej ulubione danie to makaron shirataki.

Nawigacja

Advertisement