Kirisame jest zakrzywionym ostrzem, którego Hody Jones używa pod wodą.

Wygląd

Schemat Kirisame.

Kirisame to ostre jak brzytwa, wygięte ostrze z otworem na dole, w którym Hody może umieścić swoją płetwę grzbietową, co zwiększa jego rekinie możliwości. Ma pochwę, w którą można go włożyć, gdy nie jest używany.

Możliwości

Hody umieszcza ostrze na swoich plecach (płetwie grzbietowej), aby ciąć przeciwników podczas pływania, dodatkowo poprawiając jego możliwości.

Ostrze jest niebywale ostre, gdyż był w stanie przeciąć wstęgora królewskiego, który był blisko niego i przeciąć podwodne góry. Hody był także w stanie wykonywać liczne piruety, w sposób podobny do piły tarczowej.

Historia

Hody używa Kirisame przeciw Luffy'emu i trzem książętom.

Kiedy Vander Decken IX zamierzał rozbić Noego w wyspę ryboludzi, Hody wspiął się na pokład za pomocą ostrza znajdującego się na jego plecach. Podczas walki z Monkey D. Luffym oraz czwórką królewskich dzieci z Królestwa Ryugu, Hody użył ostrza do przecięcia ich. Ostrze zostało złamane przez Luffy'ego podczas ich walki w oceanie.

Sprawa tłumaczenia

Pojęcie kirisame (霧雨) jest na ogół tłumaczone jako "mżawka" albo "deszcz z mgłą", przy czym kiri to "mgła", podczas gdy same (pochodna ame) oznacza "deszcz". Autor zmienił znaki chińskie, którymi zapisany jest to słowo na 斬鮫 (Kirisame), gdzie Kiri oznacza "ciąć", a same znaczy "rekin", co tworzy to w ten sposób pewną grę słów. 

Nawigacja