FANDOM

Knock Up Stream to potężny strumień wody, który sięga od dna oceanu do nieba. Tworzy się przez gaz zbierający się w podwodnych jaskiniach. W pewnym momencie ciśnienie gazu jest tak silne, że sklepienie jaskini pęka, a wokół pęknięcia tworzy się podwodny wir. Gdy większość gazu się uwolni, dno oceanu eksploduje, wyrzucając w górę ogromną ilość wody. Zdarzenie to ma miejsce 5 razy na miesiąc. Siła strumienia może być jednak bardzo różna.

Występowanie

Do tej pory Knock Up Stream pojawił się dwa razy:

Ciekawostki

  • Zdarzenia podobne do Knock Up Stream mają miejsce w prawdziwym świecie. Przykładem mogą być erupcje limniczne, polegające na nagłym uwolnieniu się spod dna jeziora ogromnych ilości dwutlenku węgla, lub gejzery, słupy gorącej wody, która wydostaje się na powierzchnię pod wpływem wysokiego ciśnienia.
  • Knock Up Stream przypomina zachowanie Charybdy z mitologii greckiej. Potwór ten łapał żeglarzy w wiry morskie, a następnie wystrzeliwał ich w niebo.
  • Knock Up Stream nie jest jedyną metodą, by dostać się na Skypieę, ale najbardziej niebezpieczną. Gan Fall w 238. rozdziale wspomniał, że większość pirackich załóg, które dostały się na podniebną wyspę, wybrała bezpieczniejsze trasy.