FANDOM

Koszmar Baldimore to incydent spowodowany przez Franky'ego po tym, jak został wysłany do kraju Baldimore przez Bartholomew Kumę w 1522 roku.

Historia

Duża część wyspy marionetek została wysadzona przy eksplozji wywołanej przez Franky'ego, który aktywował włącznik autodestrukcji w laboratorium Vegapunka.

Chociaż dziadek Kittona ostrzegł go o tym, jednak Franky pomylił przycisk z rysunkiem trupiej czaszki jako symbolu pirata więc kliknął w niego, powodując wybuch całego laboratorium. Wiadomość o wypadku szybko się rozprzestrzeniła na całym świecie i wydarzenie nazwano "Koszmarem Baldimore".[1]

Ciekawostki

  • To jest po raz drugie "niebezpieczeństwo" związane czaszką i skrzyżowanymi piszczelami, które było pomylone z Jolly Rogerem. Pierwszy raz stało się, gdy Chopper poszedł szukać trującego grzyba Amiudake. Co ciekawe, obie instancje były przy udziale doktora z jednego zawodu lub innego, która występowała na Wyspach Zimowych.

Przypisy

  1. Manga i Anime One Piece: Tom 60, Rozdział 592 i Odcinek 508, Franky powoduje Koszmar Baldimore.