FANDOM

Kouzuki Hiyori to córka samuraja Kouzuki Odena i Kouzuki Toki. Jest też siostrą Kouzuki Momonosuke. Początkowo była młodsza od swojego brata, ale przez to, że ten przeniósł się w czasie, jest obecnie starsza.

Mieszkańcy Kraju Wano znają ją jako Komurasaki, najwyższej rangi kurtyzanę. Hiyori popadła jednak w niełaskę szoguna Kurozumi Orochiego i miała zostać zabita przez Kyoushirou.

Wygląd

Hiyori to szczupła kobieta przeciętnego wzrostu. Nosi wysokie geta, które sprawiają, że wygląda na wyższą. Jej jasnoniebieskie włosy są niezwykle zdobione kwiatami i innymi dekoracjami. Nosi bogato dekorowane furisode kimono, mieniące się w blasku słońca. Rękawy jej kimona zdobią pawie i kwiaty. Jest tak piękna, że patrzący na nią mężczyźni ślepną lub padają na ziemię nieprzytomni.

Galeria

Osobowość

Jeśli mam w jakiejś kwestii pewność, to nie ma powodu, bym się cofała. Hiyori do szoguna Orochiego.

Hiyori Restrains Herself

Hiyori próbuje się powstrzymać od płaczu z radości na myśl o spotkaniu ze swoim bratem.

Hiyori to pewna siebie kobieta, która nie boi się zaatakować nawet szoguna Kurozumi Orochiego, mimo wynikających z tego konsekwencji. Nie interesuje ją życie jako żona władcy i woli umrzeć niż żyć jako służka. Hiyori jest miła dla tych, którzy są dla niej bliscy. Broniła Toko, zaatakowanej przez szoguna, mówiąc, że jest tylko dzieckiem.

Hiyori cieszy się sporą niesławą za swoje czyny. Jest chciwą materialistką, która manipuluje innymi, by zdobyć to, czego pożąda. Po oszukaniu swoich ofiar, nie okazuje im żadnego współczucia.

Relacje

Sojusznicy

Hiyori ma wielu służących, którzy są w pełni świadomi jej prawdziwej natury i śmieją się z każdej oszukanej przez nią osoby.

Toko

Hiyori and Toko

Toko jest najbliższą przyjaciółką Hiyori.

Hiyori jest bardzo przywiązana do swojej kamuro, Toko. Martwiła się o nią, gdy ta udała się do stoiska z makaronem soba Sanjiego, nie mówiąc jej o tym. Toko ma silne poczucie obowiązku wobec Hiyori i wiernie jej służy.

Roronoa Zoro

Po tym, jak Zoro uratował ją przed Kamazo, Hiyori uleczyła jego rany i podziękowała mu, mówiąc z wdzięcznością. Ufa mu nawet na tyle, by ujawnić mu swoją prawdziwą tożsamość. Z kolei Zoro wujawia jej, że jej brat żyje, co wskazuje, że jej wierzy.

Kawamatsu

Kawamatsu's Kappa Dance

Kawamatsu, obrońca Hiyori.

Jeden ze sługów jej ojca, Kawamatsu, został po śmierci Odena jej opiekunem. Kawamatsu robił wszystko, by Hiyori była szczęśliwa, tańczył dla niej i opowiadał jej żarty. Kobieta bardzo go szanuje i chciałaby się z nim spotkać ponownie.

Mężczyźni

Hiyori uznaje mężczyzn za psy, których jedyną rolą jest bycie źródłem jej pieniędzy. Bez zawahania ograbiła Bingou z całego jego majątku i przekonała go, by sprzedał swoją rodzinę tylko po to, by zabrać mu jego pieniądze i wydać je na dogodne życie. Wszyscy oszukani przez nią mężczyźni kończą jako biedacy. Hiyori nie pokazuje im jednak żadnego współczucia, a jedynie z nich drwi. Kurtyzana pokazuje jednak szacunek potężnym mężczyznom o dużej władzy, takim jak Kyoushirou i szogun Kurozumi Orochi. Podczas bankietu Orochiego, usiadła obok szoguna i pozwoliła mu się nawet przytulić. Jednak, gdy Orochi zaatakował Toko, kobieta go uderzyła. Zdecydowała, że woli umrzeć niż zostać żoną szoguna.

Mieszkańcy Kwiatowej Stolicy

Z powodu piękna i charyzmy najwyższej rangi kurtyzany Wano, Hiyori jest bardzo popularna wśród mieszkańców Kwiatowej Stolicy. Inne kurtyzany określają ją mianem marzenia wszystkich mężczyzn i wzoru wszystkich kobiet Wano. Wiele osób wychwalało piękno Hiyori, gdy ta zmierzała na bankiet Orochiego.

Historia

Kawamatsu Takes Care of Hiyori

Kawamatsu opiekuje się Hiyori.

20 lat temu ojciec Hiyori, Kouzuki Oden, został zabrany do Kwiatowej Stolicy i zabity przez szoguna Kurozumi Orochiego za nielegalne opuszczenie Kraju Wano. Hiyori znajdowała się w tym czasie w zamku Odena z matką Toki i bratem Momonosuke. Wtem zamek został zaatakowany przez Kaidou, współpracującego z Orochim, i podpalony. Toki użyła mocy swojego Diabelskiego Owocu, by wysłać syna i swoje sługi 20 lat w przyszłość. Hiyori nie przeniosła się w czasie, ale udało jej się w jakiś sposób uciec bez matki.

Hiyori została wychowana przez Kyoushirou na kurtyzanę i przyjęła imię Komurasaki. W trakcie swojej kariery Hiyori zabiegała o względy kilku mężczyzn, twierdząc, że chce, aby jej wolność została wykupiona, zanim szogun Orochi zabierze ją i zgodziła się pójść z każdym mężczyzną, jeśli ten ją tylko uwolni. Mężczyźni oddali wszystko, co mieli, aby zebrać pieniądze, które oddali do jej dyspozycji. Jednak Hiyori wydała pieniądze i odrzuciła mężczyzn po tym, jak wpłacili kwotę, o którą prosiła, pozostawiając ich bez niczego.

Fabuła

Saga Czterech Imperatorów

Akt Wano

Hiyori została wybrana przez szoguna Kraju Wano, Kurozumi Orochiego, by świadczyć usługi na jego bankiecie. Gdy szła przez ulice Kwiatowej Stolicy do pałacu szoguna, przechodnie mdleli na jej widok. Do jej procesji dołączyła spóźniona kamuro Toko. Zaatakowało ją kilku mężczyzn, których oszukała, lecz jej strażnicy ich pokonali. Gdy jej dawne ofiary ubolewały nad swym losem, ta je wyśmiała i odeszła. Po dotarciu na bankier Orochiego, usiadła obok szoguna.

Kyoshiro Attacks Komurasaki

Kyoushirou "zabija" Komurasaki.

Podczas bankietu została poproszona o występ muzyczny. Po skończeniu pieści, Orochi zaczął opowiadać o powrocie dziewięciu z czerwonymi pochwami, sprzymierzeńców Kouzuki Odena i jego syna, Momonosuke. Toko nie mogła wytrzymać historii szoguna i zaczęła się śmiać, co wywołało szok Hiyori. Kurtyzana zaczęła błagać Orochiego, by oszczędził dziewczynkę, lecz ten jej nie posłuchał. Gdy Hiyori uderzyła go w twarz, szogun zamienił się w wielogłowego smoka.

Umiejętności i moce

Hiyori potrafi utrzymywać równowagę na bardzo wysokich sandałach geta. Posiada też wystarczającą siłę, by zostawić swoim uderzeniem ślad na twarzy Orochiego.

Hiyori jest też wprawionym manipulatorem. Używa swojego piękna, by oszukać mężczyzn i odebrać im pieniądze. Kurtyzana potrafi grać na shamisenie, a jej pieśń zachwyciła szoguna, gości i inne prostytutki.

Ciekawostki

  • Hiyori oznacza po japońsku "pogodę".
  • Komurasaki oznacza po japońsku "mały fiolet". Jest to też japońska nazwa pięknotki rozwidlonej.
  • Gdy nauczycielka O-Robi mówiła o Komurasaki, pojawiła się sylwetka przypominająca kobietę, która gra na shamisen podczas otwierania i zamykania poszczególnych aktów Wano.
  • Jej pseudonim może być nawiązaniem do Miura-ya Komurasaki, prawdziwej kurtyzany z okresu Edo, uwiecznionej na obrazie Kitagawa Utamaro. Komurasaki zakochała się nieszczęśliwie w człowieku o imieniu Hirai, który, chcąc wykupić jej wolność, popełnił liczne przestępstwa, za co został stracony. Zrozpaczona Komurasaki popełniła samobójstwo nad grobem ukochanego.
  • Hiyori to oiran, prostytutka, zajmująca się także zabawianiem gości. Oiran zostały wyparte przez gejsze pod koniec XIX wieku.
  • Hiyori zaczyna i kończy poszczególne akty przygody na Wano, grając na shamisenie.
  • Komurasaki jest główną bohaterką noweli Władysława Reymonta o tym samym tytule.

Nawigacja