FANDOM

Kouzuki Oden był władcą feudalnym Kuri w Kraju Wano, synem szoguna Kouzuki Sukiyaki, mężem Kouzuki Toki, ojcem Kouzuki Momonosuke i Kouzuki Hiyori. 20 lat temu stanowił głowę rodziny Kouzuki, został stracony przez Kurozumi Orochiego. Był też członkiem załogi Rogera i załogi Białobrodego.

Wygląd

Prawdopodobnie był przeciętnego wzrostu i nosił kapelusz kasa.

Osobowość

Jako młodzieniec często wdawał się w bójki, za co został wygnany z Kwiatowej Stolicy. Był jednak przy tym bardzo współczującym człowiekiem. Obronił Nekomamushiego i Inuarashiego przed dyskryminacją ze strony mieszkańców Kraju Wano i zmienił przestępców z Kuri w praworządnych obywateli. Nawet Gol D. Roger i Białobrody bardzo go szanowali.

Oden kochał przygody i czuł się ograniczony przez zamknięte granice Wano. Opuścił kraj, choć było to przestępstwem. Jego największym marzeniem było otwarcie granic Wano.

Relacje

Rodzina

Oden dbał o rodzinę Kouzuki. Poświęcił się, by pozwolić swojemu synowi i sługom uciec przed załogą Królestwa Zwierząt. Kin'emon, Kanjuurou, Raizou i Momonosuke ubolewali nad jego śmiercią.

Norki

Wszystkie norki z Zou są lojalne Odenowi i rodzinie Kouzuki. Są im oddane do tego stopnia, że poświęciły własne życia za jednego z sług rodziny.

Inuarashi i Nekomamushi

Gdy Inuarashi i Nekomamushi pierwszy raz przybyli do Kraju Wano, Oden obronił ich przed dyskryminacją. Za ten czyn władcy norek są jednymi z najlojalniejszych ludzi Odena. Gdy Momonosuke ujrzał Inuarashiego i Nekomamushiego, zapytał, czy to Oden był powodem ich wzajemnej wrogości. Młody samuraj powiedział też, że Oden byłby smutny, gdyby widział, jak jego dawni przyjaciele wzajemnie się zwalczają. Po tych słowach władcy norek postanowili tymczasowo zapomnieć o dawnych sporach, by uczcić pamięć o Odenie. Inuarashi i Nekomamushi, podobnie jak reszta sług rodziny Kouzuki, ubolewali nad śmiercią Odena.

Załoga Królestwa Zwierząt

Kaidou polował na rodzinę Kouzuki, ponieważ Oden dotarł na Raftel i tym samym mógł mieć cenne informacje. Samuraj nie chciał się jednak nimi dzielić z Kaidou i poświęcił się, by pozwolić reszcie swojej rodziny uciec. Przed zabiciem go załoga Imperatora stosowała na Odenie przeróżne tortury, w tym gotowanie żywcem, co nawiązuje do jego imienia.

Historia

Oden urodził się w Kwiatowej Stolicy w Kraju Wano jako syn szoguna Kouzuki Sukiyakiego. Został wygnany ze stolicy za wdawanie się w liczne bójki. Udał się do Kuri, które słynęło z bezprawia. Tam pokonał Ashura Doujiego, najbardziej niebezpiecznego przestępcę w kraju i zaprowadził pokój w Kuri. Rozkazał dawnym przestępcom zbudować wioskę i wybudował rajską farmę, która służyć miała do żywienia kraju. Gdy Oden miał 20 lat, Sukiyaki usłyszał o czynach swego syna i nagrodził go tytułem władcy feudalnego Kuri.

Gdy norki Inuarashi i Nekomamushi rozbili się na Wano, Oden obronił ich przed ludźmi, którzy zaatakowali ich ze strachu, za co norki pozostały mu wdzięczne do końca życia. Samuraj poślubił Kouzuki Toki. Urodził mu się syn Momonosuke i córka Hiyori. Oden czuł się jednak zbyt ograniczony przez granice Wano, więc razem z Inuarashim i Nekomamushim nielegalnie opuścił kraj i dołączył do załogi Białobrodego. Później wraz z załogą Rogera dotarł na Raftel.

20 lat temu Oden opuścił załogę Rogera i powrócił do Wano, choć według prawa opuszczanie i wpływanie do kraju były nielegalne. Mniej więcej w tym czasie został zabity w Kwiatowej Stolicy przez Kaidou i Kurozumi Orochiego za odmowę ujawnienia informacji na temat Raftel. Zmarł nie przekazawszy wiedzy o Poneglyphach Momonosuke. Jego ostatnie słowa do syna i sług to życzenie otwarcia granic Wano.

Dziedzictwo

Po tych wydarzeniach Kaidou zaatakował resztę rodziny Kouzuki i spalił zamek Odena, by zabić dziedziców i zapobiec spełnieniu ostatniego życzenia Odena. Żona samuraja wysłała Momonosuke i pozostałych sługów 20 lat w przyszłość, dzięki mocy Czas-Czasowocu. Inuarashi i Nekomamushi, skłóceni po egzekucji, zostali schwytani i tym samym nie wysłano ich w przyszłość. Po pewnym czasie uciekli na Zou, lecz pozostali na siebie obrażeni przez następnych dwadzieścia lat, aż Momonosuke rozkazał im się pogodzić, by spełnić marzenie Odena.

Kaidou i jego załoga zaczęli okupować Wano, a szogunem został Kurozumi Orochi. Razem pracowali nad tym, by zniszczyć reputację Odena i całą jego pracę, którą uczynił dla kraju. Kuri, pod władaniem Jacka, zostało zamienione w biedną krainę, okradaną z surowców, by produkować broń dla Kaidou.

Oden przekazał swoje marzenie otwarcia granic Wano synowi, Momonosuke i sługom, którzy z kolei zrekrutowali wielu sojuszników wewnątrz i na zewnątrz kraju, by obalić Kurozumi Orochiego i Kaidou. Do tej pory zdobyli wsparcie Monkey D. Luffy'ego, Trafalgar D. Water Lawa, ich załóg, norek i utworzyli sojusz, mający na celu wypełnienie ich celów. Jibuemon, dawny sługa ojca Odena, Sukiyakiego, zgromadził w Wano armię sojuszników, którzy wesprą rodzinę Kouzuki, gdy nadejdzie pora ataku.

W ruinach starego zamku Odena postawiono "nagrobki" Momonosuke i sługów rodziny, którzy uważani są za zmarłych.

Ashura służył Odenowi tylko dlatego, bo go szanował, lecz nie czuł obowiązki służenia rodzinie Kouzuki. Gdy władca Kuri został zabity, Ashura znów został przestępcą i odmówił Momonosuke dołączenia do jego sojuszu, mówiąc, że kraj nie wybaczy im dwudziestu lat nieobecności.

Umiejętności i moce

Jako członek rodziny Kouzuki, Oden posiadał umiejętność czytania Poneglyphów i był ostatnim członkiem rodziny, który potrafił pisać w tym starożytnym języku. Jako pan feudalny Kuri, Oden musiał być niezwykle silnym wojownikiem i mieć dużo wpływów na obszarze będącym pod jego władaniem. Nami spostrzegła, że sądząc po jego pozycji, był niezwykle bogaty. Oden miał też zdolność słyszenia "Głosu Wszystkich Rzeczy". Dzięki swojej sile i charyzmie, udało mu się zaprowadzić pokój w pogrążonej w chaosie krainie Kuri, która była bastionem bezprawia na obszarze Wano.

Szermierka

Oden był niezwykle uzdolnionym samurajem. Według Kin'emona, pokonał Ashurę Doujiego, najbardziej niebezpiecznego przestępcę w Kuri, który walczył na równi z Jackiem.

Dominacja

Główny artykuł: Dominacja

Dominacja Koloru Władcy

Według Shutenmaru Oden posiadał zdolność Dominacji Koloru Władcy.

Główne walki

Ciekawostki

  • Oden to nazwa japońskiej zimowej zupy.

Nawigacja