One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Kouzuki Sukiyaki – były szogun Kraju Wano i ojciec władcy Kuri, Kouzuki Odena, a także dziadek Momonosuke i Hiyori. Po opanowaniu Kraju Wano przez Kaidou i Orochiego skrył się pod imieniem Tenguyama Hitetsu w ruinach wioski bambusowego kapelusza w Kuri, gdzie zajął się kuciem mieczy, kolekcjonowaniem laleczek kokeshi, a także opieką nad Tamą. Jest potomkiem legendarnego miecznika Kotetsu.

Wygląd

Sukiyaki jest wysokim mężczyzną o ciemnych włosach. Przednia część jego włosów rozdzielona była na trzy spiczaste części, z tyłu miał z kolei koka. Na twarzy rosła mu spiczasta broda i wąsy. Miał wyraziste brwi, długie rzęsy i ciemny nos. Nosił jasne kimono i fioletowy płaszcz z motywem kwiatowym.

Po detronizacji zaczął nosić czerwoną maskę tengu, demona o długim nosie i doczepił sobie do pleców parę skrzydeł. Nosi też obecnie białe kimono przewiązane fioletowym sznurem, czarną kamizelkę z przyszytymi zielonymi kulkami, luźnie niebieskie spodnie i bardzo wysokie sandały geta.

Galeria

Osobowość

Sukiyaki był sprawiedliwym władcą. Był gotów wygnać nawet własnego syna za popełnione przez niego przestępstwa. Nie był jednak wystarczająco silny, by zaprowadzić porządek w Kuri. Nagrodził swojego syna, który odważył się podjąć to wyzwanie. Sukiyaki jest bardzo energiczną osobą. Jest trochę nadopiekuńczy względem Tamy i wściekł się, gdy ta wpadła w tarapaty. Jest gotów użyć przemocy wobec każdego, kto zagraża jego podopiecznej. Jest jednak miły dla przyjaciół, choć zawsze mówi do nich z wielką powagą.

Historia

Sukiyaki rządził Krajem Wano jako szogun ponad 20 lat temu. Jego syn, Kouzuki Oden, został wygnany z Kwiecistej Stolicy za wielokrotne wdawanie się w bójki. Jednak gdy Oden zaprowadził porządek w krainie bezprawia, jaką było Kuri, Sukiyaki nagrodził go tytułem władcy tej krainy.

Kurozumi Orochi odebrał Sukiyakiemu tron szoguna i ogłosił członków rodziny Kouzuki przestępcami. Nie wiadomo, co od tamtej pory dzieje się z Sukiyakim.

Umiejętności i moce

Jako szogun Wano Sukiyaki miał nad krajem całkowitą władzę. Mógł też nadawać pewien zakres władzy innym, na przykład nadał swojemu synowi tytuł władcy Kuri. Jest członkiem rodziny Kouzuki, więc potrafi czytać poneglyphy i przekazał tę umiejętność Odenowi. Jako miecznik potrafi kuć miecze. Do tego wywodzi się ze znanego rodu powiązanego z tym cechem.

Szermierka

Sukiyaki dzierży światowej sławy katanę. Jego umiejętności w tym zakresie pozostają nieznane, choć był on w stanie wyrzucić Luffy'ego ze swojego domu z wielką siłą, nie raniąc go przy tym ostrzem, więc jego zdolności szermiercze są prawdopodobnie wysokie.

Posiada też przeklęty Drugi Kitetsu, jednak go nie używa. Oddał go na przechowanie Monkey D. Luffy'emu.

Ciekawostki

  • Sukiyaki to tradycyjna japońska potrawa.
  • Ulubionym daniem Sukiyakiego jest momiji manjū.

Nawigacja

Advertisement