FANDOM

Kouzuki Toki, z domu Amatsuki Toki (天月トキ), była żoną władcy Kuri, Kouzuki Odena, a także matką Momonosuke i Hiyori.

Urodziła się około 830 lat temu, lecz pierwsze 26 lat życia spędziła, podróżując w przyszłość dzięki mocy swojego diabelskiego owocu. 30 lat temu poznała Odena i spędziła u jego boku następne dziesięć lat swojego życia, po czym zginęła w pożarze zamku Kuri, który miał miejsce 20 lat temu.

Wygląd

W wieku 26 lat Toki była przeciętnego wzrostu kobietą z długimi ciemnymi włosami, w które wpleciony był kwiat i sznur pereł. Nosiła krótkie kimono z symbolami półksiężyca przypominającymi godło rodziny Kouzuki. Wyglądem bardzo przypominała swoją córkę.

Osobowość

Nie wiadomo zbyt wiele o osobowości Toki, ale wydawała się miłą kobietą, a jej słudzy ją szanowali.

Historia

Według podań Toki pochodziła z odległej przeszłości, lecz po zjedzeniu Czas-Czasowocu wielokrotnie podróżowała w przyszłość. W pewnym momencie swego życia poślubiła Kouzuki Odena, władcę Kuri i urodziła mu syna, Momonosuke, a następnie córkę, Hiyori.

20 lat temu Oden został zabrany do Kwiatowej Stolicy i zabity przez Kurozumi Orochiego za nielegalne opuszczenie Kraju Wano. Toki przebywała z Momonosuke i Hiyori w zamku Odena, gdy Kaidou, współpracujący z Orochim, podpalił całą posiadłość.

Dziedzictwo

Przed śmiercią Toki wypowiedziała przepowiednię, dotyczącą Kraju Wano. Zainspirowała ona dawne sługi rodziny Kouzuki i wzbudziła strach Kurozumi Orochiego, według którego przepowiednia mówiła, że w ciągu dwudziestu lat zjawi się dziewięciu samurajów, którzy zabiją złego szoguna w imię Odena i otworzą granice Wano.

Umiejętności i moce

Jako żona Kouzuki Odena, władcy Kuri, Toki posiadała dość wysoki status.

Diabelski owoc

Główny artykuł: Czas-Czasowoc

Toki zjadła Czas-Czasowoc, diabelski owoc typu Paramecia, który pozwalał jej na wysyłanie siebie i innych w przyszłość.

Ciekawostki

  • Toki to japońska nazwa ibisa czubatego. Oda często nazywa kobiety po ptakach.
    • Toki oznacza po japońsku "czas", co nawiązuje do mocy jej diabelskiego owocu.
  • Nazwisko rodowe Toki, Amatsuki, składa się z dwóch znaków. Pierwszy z nich (天) oznacza "niebo", a drugi (月) "księżyc".

Nawigacja