FANDOM

Roger Before Execution

Gol D. Roger inaczej też zwany Złoty Roger były Król Piratów

Król Piratów (海賊王 Kaizoku-Ō) jest to tytuł najsilniejszego pirata i właściciela legendarnego skarbu znanego jako One Piece.

Opis

Pierwszym i jedynym dotąd królem piratów był Gol D. Roger. Otrzymał to miano po tym jak wraz ze swoją załogą przypłyną całe Grand Line (Co było pierwszym takim wydarzeniem w historii) włącznie z Nowym Światem. Przyjęło się, że pirat który znajdzie skarb Gol D. Rogera - One Piece - zostanie nowym królem piratów.

Początkowo tytuł Króla Piratów był po prostu pseudonimem nadanym przez świat dla Gol D. Rogera jako "nagroda" za jego wybitne osiągnięcie, jakim było opłynięcie ze swoją załogą całego Grand Line, co było podobno pierwszym takim przypadkiem w historii (w jaki sposób świat One Piece zweryfikował ten fakt jako prawdziwy nie zostało jeszcze wyjaśnione). Na kilka chwil przed swoją publiczną egzekucją Roger ogłosił, że cały swój skarb zostawił w jednym miejscu i że kto chce go zdobyć, niech ruszy w świat go poszukać i znaleźć. Gol D. Roger stał się legendą a jego ostanie słowa zapoczątkowały okres zwany "erą piratów". Jego pseudonim stał się synonimem bogactwa, władzy i wolności oraz tytułem-nagrodą dla pirata który znajdzie jego skarb.

Nawigacja