FANDOM

Królestwo Goa to państwo na wyspie Dawn.

Symbol

Goa Kingdom Symbol

Symbol Królestwa Goa.

Symbolem Królestwa Goa jest stokrotka z trzema piórami. Wielu szlachciców nosi go gdzieś na ubraniu. Policjanci mają go na swoich kapeluszach. Jego stylizowaną formę można zobaczyć także na murach górnego miasta.

Wygląd

Goa Town Center

Centrum miasta Goa.

Stolica królestwa ulokowana jest nad morzem i otoczona jest murami. Pod wielką bramą znajduje się Gray Terminal , a samo królestwo sąsiaduje z górą Colubo. Śmieci zgromadzone w państwie wyrzucane są do Gray Terminalu.

Miejsca

  • Pałac królewski
  • Górne miasto
  • Centrum miasta
  • Dolne miasto
  • Wielka brama

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Królestwo Goa
Król Sterry Królowa Saria Cosianina Król Goa (martwy) Książę Goa (martwy)
Outlook III Didit Gamoniusz IX Idiocki Mordzia Idiocka Sabo (dawniej)
Mieszkańcy
Makino Woop Slap Gyoru Chicken Monstar
Dziecko Makino Monkey D. Garp (dawniej) Monkey D. Dragon (dawniej) Monkey D. Luffy (dawniej) Portgas D. Ace (dawniej)
Minatomo
Bandyci i piraci
Curly Dadan Dogra Magra Higuma (martwy) Shanks (dawniej)
Ben Beckman (dawniej) Lucky Roo (dawniej) Yasopp (dawniej) Bluejam (status nieznany) Porchemy (martwy)
Pochi (niekanoniczny) Naguri (niekanoniczny)

Historia

Dwanaście lat temu Luffy, Sabo i Ace przybyli do stolicy królestwa, by zjeść w restauracji, a następnie uciec bez płacenia. Sam Sabo urodził się w tym państwie jako szlachcic.

Władze Królestwa Goa zdecydowały się na spalenie Gray Terminal razem z jego mieszkańcami, by ukryć biedę i śmieci przed wizytą światowego arystokraty. Po przeskoku Sterry, jako mąż Sarii Cosianiny, został nowym królem państwa. Poprzedni władca zmarł w niewyjaśnionych okolicznościach. Królestwo Goa wzięło udział w ostatniej konferencji Reverie.

Ciekawostki

  • Dragon określił plan podpaleniu Gray Terminalu przez Królestwo Goa jako "miniaturowy plan przyszłości tego świata".
  • Królestwo dzieli swoją nazwę ze stanem w Indiach.
  • Według Luffy'ego i Sabo, Dressrosa jest bardzo podobna do Królestwa Goa, gdyż oba kraje funkcjonują na zasadzie klasowej separacji i dyskryminacji spowodowanej przez rodzinę królewską i szlachtę.
  • Pomimo tego, że to spokojne i rolnicze królestwo, jest ojczyzną największych przestępców świata. Urodzili się tam Dragon, Luffy, Ace i Sabo.

Nawigacja