Księżyc-Oglądalski był starcem, który pojawił się w historii okładkowej Enela.

Wygląd

Księżyc-Oglądalski był starcem o pomarszczonej i podłużnej twarzy. Miał siwe brwi i był łysy. Miał masywną szyję i bardzo wątłe kończyny. Jego oczy zawsze wyglądały na zamknięte.

Nosił jasnobrązową szatę z kapturem i zapinanym na guziki kołnierzem. Prócz tego miał na sobie sandały.

Osobowość

Księżyc-Oglądalski był bardzo miłym człowiekiem i wszystkie marionetki go kochały.

Historia

Stworzył na wyspie marionetek cztery bezskrzydłe marionetki. Za życia bardzo lubił spoglądać na księżyc. Pewnego dnia, gdy obserwował swojego ulubionego satelitę, miała na nim miejsce eksplozja. Doktor Księżyc-Oglądalski doznał szoku, przez co załatwił się księżycową pyzą. Marionetki odprawiły mu pogrzeb, po którym poprzysięgły zemstę na tym, co spowodował księżycową eksplozję.

Umiejętności i moce

Doktor Księżyc-Oglądalski był niezwykle uzdolnionym naukowcem. Zbudował marionetki o ludzkich cechach i uczuciach.

Ciekawostki

  • Tsukimi (月見) oznacza po japońsku "patrzeć na księżyc". Jest to też nazwa tradycyjnego japońskiego festiwalu na cześć jesiennego księżyca.
  • Księżyc-Oglądalski jest do tej pory jedyną postacią, która zmarła w historii okładkowej.