FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Kucharz – osoba, przygotowująca jedzenie dla pasażerów i członków załogi na statku lub klientów obiektów gastronomicznych np. restauracji.

Obowiązki

Dla każdego, w szczególności tych, którzy podróżują po morzu, jak piraci czy marynarka, umiejętność odpowiedniego wyżywienia jest niezbędnym elementem do przeżycia Do obowiązków kuka należy przygotowywanie posiłków (w miarę możliwości różnorodnych), dbanie o to by nie zabrakło składników do potraw oraz pitnej wody.Najlepsi kucharze, nawet z najbardziej podstawowych składników mogą zrobić niezwykłe i pożywne posiłki.

Znani Kucharze

[v · e · ?]
Kucharze
Vinsmoke Sanji Zeff Patty Carne Yoshimoto
Terracotta Hewitt Kouda Kyuuji Wanze
Thatch Lola Hachyk Rika Laki
Charlotte Pudding Charlotte Chiffon Cosette Streusen Goldberg
Buche  ??????  ??????  ??????  ??????
 ??????  ??????  ??????  ??????  ??????
 ??????  ??????  ??????  ??????  ??????
 ??????  ??????
Niekanoniczni
Ganzo Carmen Eccoli Shuutai Tajio
Jessica Shinpachi Billy Tom Bracia Marley
Kotetsu (martwy) Banban Mitsuboshi Panz Fry
Restauracje
Baratie Meshi Spice Bean Pasta Lake Rain Dinners
Takoyaki 8

Historia

Po opuszczeniu wioski Usoppa , słomkowe kapelusz spotykają Johnny'ego i chorego na szkorbut Yosaku . Nami rozpoznając chorobę i kazała Usopp'owi i Luffy'emu podać limonki Yosaku, wyjaśniła również jak niebezpieczna jest podróż bez dobrze zbalansowanego żywienia, wtedy też Luffy zdecydował, że jako następnego zwerbuje do załogi kucharza.

Baratie

Po przybyciu do morskiej restauracji Baratie, Luffy spotkał Sanji , który był asystentem szefa kuchni. Luffy będąc pod wrażeniem współczucia Sanji wobec Gin próbuje go przekonać żeby został kucharzem w jego załodze, jednak Sanji odmówił. Po bitwie z Don Krieg'iem, kucharze z Baratie próbują sprawić, aby Sanji dołączył do Luffy'ego przez mówienie mu, że jego zupa jest okropna. Sanji nie kupuje tego, ale przypomina sobie swoje marzenie, o odnalezieniu All Blue i ostatecznie przyjmuje ofertę Słomianego.

Ciekawostki

  • Kradzież jedzenia z kuchni była często uznawana za jedną z największych zbrodni na morzu, obowiązkiem szefa kuchni było dopilnowanie aby nie zabrakło żywności podczas podróży.
  • Stanowisko pracy kucharza nazywa się kambuz.

Nawigacja