FANDOM

Kuri to region Kraju Wano, którym rządzi obecnie Jack z załogi Królestwa Zwierząt.

Miejsca

Wioska bambusowego kapelusza

Zobacz też: Rozdział 912: Wioska bambusowego kapelusza
Amigasa Village

Wioska bambusowego kapelusza.

Wioska bambusowego kapelusza (編笠村 Amigasa-mura) to wioska, w której żyją Tama, Tenguyama Hitetsu i Komachiyo. Ulokowana jest wśród bambusów i przepływa przez nią rzeka. Domy zbudowane są z włókna bambusowego i mają kształt japońskich hełmów z fryzurą chonmage.

Cztery lata temu w wiosce panował głód, lecz mieszkańcy zostali uratowani przez Portgas D. Ace'a i załogę Spade, która dała im zapasy żywnościowe. Ace zaprzyjaźnił się z mieszkańcami i nauczył się od nich jak pleść słomkowe kapelusze. Rok temu wioska została zniszczona przez X Drake'a, który wykonywał rozkazy Kaidou. Pokonał on pięciu samurajów, którzy strzegli wioski i zostawił budynki w stanie ruiny. Fabryki broni w pobliżu zatruły tutejszą rzekę, przez co Tama zachorowała.

Miasto resztek

Zobacz też: Rozdział 914: Miasto resztek
Okobore Town

Miasto resztek.

Miasto resztek (おこぼれ町 Okobore-chō) to małe miasteczko na zniszczonych ziemiach Wano. Znajduje się tu herbaciarnia Tsurujo. Miasto położone jest u stóp wielkiej bramy torii, w pobliżu miasta Bakura. Jest to biedna mieścina, w której wszystko zrobione jest z resztek. Nawet mieszkańcy to zbieranina biedaków z innych ubogich miast.

Miasto Bakura

Zobacz też: Rozdział 915: Miasto Bakura
Bakura Town

Miasto Bakura.

Miasto Bakura (博羅町 Bakura-chō) to spore miasto, w którym mieszkają urzędnicy i członkowie załogi Królestwa Zwierząt. Położone jest u stóp wielkiej góry, na której dawniej stał zamek Odena. Za wejście służy ogromna brama torii. W przeszłości w mieście mieszkali zwykli obywatele, jednak kiedy Orochi doszedł do władzy, kazał opuścić miasto wszystkim tym, których uważał za bezwartościowych. Zostało jedynie kilku zwykłych cywilów, którzy zajmują się usługami dla urzędników.

Plaża Kuri

Kuri Beach

Plaża Kuri.

Plaża Kuri (九里ヶ浜 Kurigahama) to piaszczysta plaża na wybrzeżu Kuri. To tutaj morze wyrzuciło Thousand Sunny, gdy Drużyna Odzyskania Sanjiego dotarła do Kraju Wano. Położona jest w pobliżu lasu bonsai.

Zamek Odena

Zamek Odena (おでん城 Oden-jō) był siedzibą rodziny Kouzuki, która włada Kuri 20 lat temu. Ulokowany jest na szczycie góry w pobliżu miasta Bakura. Obecnie pozostały po nim tylko ruiny i cmentarz, na którym pochowana jest rodzina i jej słudzy, także ci, którzy w rzeczywistości żyją. Przez jakiś czas była kryjówką Sojuszu Ninjo-Piracko-Norko-Samurajowego i załogi Sercowych, lecz gdy Kaidou się o tym dowiedział, zniszczył zamek. Shinobu uratowała jednak członków sojuszu, dzięki mocy Dor-Dorosłowocu.

Rajska farma

Główny artykuł: Rajska farma
Paradise Farm Infobox

Rajska farma.

Rajska farma ulokowana jest w mieście Bakura, za wielką bramą. Hoduje się na niej różne rośliny i zwierzęta. Dawniej należała do rodziny Kouzuki, a obecnie korzysta z niej reżim Orochiego, a zajmują się nią członkowie załogi Królestwa Zwierząt. Z powodu obecnego stanu krainy Kuri, jest to jedyne czyste źródło zaopatrzeniowe. Jest też celem Shutenmaru i złodziei z Góry Pana Głowy.

Góra Pana Głowy

Mt. Atama

Góra Pana Głowy.

Góra Pana Głowy (頭山 Atamayama) to mała, pokryta trawą góra o owalnym kształcie z jednym drzewem na szczycie. Otoczona jest przez las. Jest to kryjówka złodziei z Góry Pana Głowy.

Port eleganckiej łasicy

Port Itachi Infobox

Port eleganckiej łasicy.

Port eleganckiej łasicy (伊達港 Itachi Minato) to jeden z sześciu portów Wano. Ulokowany jest na południowym zachodzie. To tam Ashura Douji zgromadził statki zniszczone przez Kaidou. Franky, Usopp, norki i mieszkańcy Wano naprawili statki podczas przygotowań do ataku na Diabelską Wyspę. W noc przed najazdem załoga Królestwa Zwierząt ponownie zniszczyła flotę sojuszu.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Kuri
Przywódca
Jack
Zamek Odena
Kouzuki Oden (martwy) Kouzuki Toki (martwa) Kouzuki Momonosuke Kouzuki Hiyori Kin'emon
Kanjuurou
Wioska bambusowego kapelusza
Tenguyama Hitetsu Bunbuku Tama Komachiyo Hihimaru
Miasto resztek
Tsurujo Kikunojou Gorobe
Miasto Bakura
Holdem Speed Basil Hawkins Kamijirou Batman
Gazelleman Mouseman Snakeman Rabbitman
Inni mieszkańcy
Ashura Douji

Ciekawostki

  • Nazwa "Kuri" oznacza "dziewięć li", gdzie li to jednostka odległości pochodząca z Chin, skąd trafiła do Korei i Japonii. W każdym z tych krajów mierzy kolejno 500, 393 i 3927 metrów. Ponieważ Kraj Wano nawiązuje do Japonii, "Kuri" można przetłumaczyć na "35,345 metrów".

Nawigacja