FANDOM

Kwiecista Stolica – stolica Kraju Wano będąca obecnie pod okupacją załogi Królestwa Zwierząt.

Układ i miejsca

Dzielnice

Dzielnica rozkoszy

Dzielnica rozkoszy (遊廓 Yūkaku) to obszar, w którym obywatele mogą wydać swoje pieniądze na różnego rodzaju usługi, między innymi na prostytutki. Mieszkała tam kurtyzana Komurasaki. Załoga Królestwa Zwierząt planowała sprzedać 8-letnią Tamę do jednego z burdeli dzielnicy rozkoszy. "Dzielnice rozkoszy" istnieją też w prawdziwym świecie.

Miasto Rasetsu

Rasetsu Town

Miasto Rasetsu.

Miasto Rasetsu (羅刹町 Rasetsu-chō) to dzielnica słynąca z więzienia, w którym uwięzionych za zbrodnie przeciwko Orochiemu i Kaidou, a także za lojalność wobec rodziny Kouzuki, jest nawet 1000 osób. Dwupiętrowe więzienie z kratami otoczonej jest włóczniami, by mieszkańcy mogli zobaczyć, jaka jest cena za zbrodnię. Drugie piętro ma okna z tradycyjnymi pionowymi osłonami. Nad wejściem znajduje się wielki znak "牢" (oznaczający "więzienie"). Rasetsu to japońska nazwa hinduskiej Rakszasy.

Miejsca

Zamek Orochiego

Zamek Orochiego (オロチ城 Orochi-jō) to miejsce, w którym urzęduje szogun Kurozumi Orochi. Znajduje się na wielkim drzewie rosnącym w środku stolicy. W środku jest sala bankietowa, w której Orochi przyjmuje gości, magazyn, studnia i przestrzeń nad sufitem, w której ukrywają się ninja. W podziemiach, za ogromnymi ciężkimi drzwiami, znajduje się Poneglyph otoczony lalkami kokeshi.

Szkoła

Szkoła służy za miejsce szerzenia propagandy. Uczy w niej Sarahebi.

Stoiska z makaronem

Prócz stoiska Sanjiego, jest też stoisko z makaronem na 6. ulicy w 2. dystrykcie.

Sakyou

Sakyou (左京 Sakyō) to wysoka pagoda w pobliżu zamku Orochiego, w której mieszka Kyoushirou.

Lombard

Lombard to miejsce, w którym Kumagorou kupił plany fortecy Kaidou.

Długie domy

Długie domy należą do Koube. Jednym z ich mieszkańców jest Kumagorou.

Łaźnia

Łaźnia (湯屋 Yuya) to popularne miejsce wypoczynkowe. Według Shinobu korzystać z niej mogą obie płcie, a tamtejsza woda jest bardzo ciepła. Łaźnią zarządza ogromna ośmiornica. Z racji tego, że przychodzi tam wiele osób, łatwo jest tam podsłuchać ciekawą rozmowę.

Poza miastem

Góra Fudżi

Tuż za południowo-zachodnią granicą miasta znajduje się góra Fudżi (藤山 Fuji-yama). Jej szczyt sięga chmur.

Nazwana jest po prawdziwej górze Fudżi, symbolu i najwyższym szczycie Japonii.

Dok

W pobliżu stolicy znajduje się dok, którego Brook, Robin, Usopp i Franky użyli do ucieczki.

Miasto Ebisu

Ebisu Town

Miasto Ebisu z Kwiecistą Stolicą w tle.

Na wschód od stolicy znajduje się biedne miasto Ebisu (えびす町 Ebisu-chō). Jego zabudowa to głównie długie domy wielorodzinne. Pomimo ubóstwa, mieszkańcy miasta są do wszystkich pozytywnie nastawieni i śmieją się z własnych problemów. W rzeczywistości nie potrafią oni okazywać innych emocji niż radość, gdyż zjedli nieudane owoce SMILE. Po ucieczce ze stolicy Sanji przegrupował się tu z Lawem, Frankym i Usoppem.

Nazwa miasta nawiązuje do Ebisu, jednego z siedmiu bogów szczęścia. Znany jest on jako "śmiejący się bóg", gdyż śmieje się on z własnych porażek, tak jak mieszkańcy miasta. Śmiech boga jest jednak szczery, a obywatele Ebisu nie mają innego wyboru niż noszenie radosnej maski uśmiechu.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Kwiecista Stolica
Szogun
Kurozumi Orochi Kouzuki Sukiyaki
Kyoushirou Kuni Kaku Suke
Fukurokuju Daikoku Raijin Fuujin Hanzou
?????? ?????? ?????? ?????? ??????
??????
Inni mieszkańcy
Minatomo Urashima Sarahebi Toko (dawniej) Komurasaki (dawniej)
Kumagorou Koubee Kisegawa Tokijirou Rakuda
?????? ?????? ?????? ?????? ??????
?????? ?????? ?????? ?????? ??????
?????? ?????? ?????? ??????
Miasto Ebisu
Shimotsuki Yasuie (martwy) Bingou Bongou Bungou Saki
Han ??????

Ciekawostki

  • Mianem "kwiecistej stolicy" (花の都) określano Tokio.

Nawigacja