FANDOM

Moby Dick to statek należący dawniej do załogi Białobrodego. Został zniszczony podczas wojny w Marineford przez admirałów Marynarki.

Projekt i wygląd statku

Tak jak cztery pozostałe statki pod dowództwem Białobrodego, Moby Dick to ogromny statek z galionem w kształcie kaszalota. Jest jednak dużo większy niż pozostała czwórka, a rozmiarem przewyższa nawet Red Force. W przeciwieństwie do pozostałych statków floty, Moby Dick nie jest napędzany silnikiem łopatkowym. Przed wojną na Marineford został pokryty specjalną żywicą z archipelagu Sabaody, która pozwala zanurzyć się aż do wyspy ryboludzi 10 tysięcy metrów pod poziomem morza.

Historia

Moby Dick pod dowództwem Białobrodego żeglował przez wody drugiej połowy Grand Line. Dwa lata temu pokonał piratów Spade oraz ich kapitana Ace oraz walczył z Jinbe.

Potem Rockstar, członek załogi piratów Shanksa miał audiencję na statku Białobrodego. Moby Dick wypłyną na spotkanie z Red Force po to by Shanks i Białobrody mogli dojść do porozumienia. Po pokonaniu blokady Marine dwa statki spotkały się a ich kapitanowie rozmawiali o Teachu i Ace.

Po spotkaniu miedzy nimi Moby Dick kontynuował regularny kurs. Kiedy jednak załoga Białobrodego dowiedziała się o pojmaniu Ace przez Marine flota Białobrodego zmierzała w kierunku miejsca egzekucji Ace'a na Marineford. Moby Dick zniszczył 23 pancerne statki Marine by utrudnić im dostanie się na Marineford.

Moby Dick Burning

Moby Dick płonie po ataku Czerwonego Psa.

Wraz z 43 innymi statkami sprzymierzonymi z Białobrodym z Nowego świata udali się na Marineford by odbić jednego z najcenniejszych piratów Białobrodego Ace. Moby Dick oraz cztery inne statki Białobrodego przedostały się na pierwszą połowę Grand Line przez wyspę Ryboludzi przetrwały jednak tylko trzy z czterech statków gdyż jeden został spalony przez Akainu. Ogromna flota Białobrodego najechała na Marineford w dniu egzekucji. Zaatakowali z zaskoczenia statki Białobrodego wynurzyły się z wody w samo centrum miejsca wojny dzięki żywicy którą były pokryte statki.

Admirał Aokjij zamroził morze przez co unieruchomił statki przeciwników oraz zwiększył miejsce walki. Marines otworzyli ogień przeciwko Moby Dickowi. A Dracule Mihawk próbował przeciąć statek lecz jeden z piratów Białobrodego Jozu udaremnił mu to. W połowie wojny kiedy Marines ustawiło mur oblężniczy do wychwytania piratów Admirał Akainu użył techniki swojego diabelskiego owocu Ryusei Kazan by zatopić Moby Dicka. Kilka meteorów uderzyło w statek co spowodowało, że statek spłoną. Załoga Białobrodego była wściekła i odczuwała żal przez to, że statek który im służył przez tyle lat został zniszczony. Białobrody przepraszał Moby Dicka za to, że go nie uratował.

Różnice między mangą a anime

Moby Dick Original Anime

Początkowy wygląd Moby Dicka w anime.

Pierwotnie w anime rufa oraz dziób w kształcie wieloryba były niebieskie, tak jak u płetwali błękitnych. Statek miał też mniej armat na prawej burcie, przez co wydawał się być mniejszy. Później jednak kolor dziobu został zmieniony na biały w celu, dopasowania do mangi, oraz otrzymał więcej armat, by wydawał się większy i potężniejszy.

Kolejną różnicą jest to, że gdy Akainu podpala statek, piraci Białobrodego próbują go ugasić, lecz nie udaje im się to. Ta scena nie została pokazana w mandze, a statek został po prostu spalony, załoga zaś obserwowała tą sytuację w furii.

Ciekawostki

  • Nazwa i wygląd statku nawiązują do powieści Moby Dick, której główny bohater jest kaszalotem.
  • Prócz Moby Dicka, załoga Białobrodego posiadała jeszcze cztery podobne statki, lecz w niebieskich barwach i z silnikami łopatkowymi.

Nawigacja