FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Monsters (MONSTERS Monsutāzu) to jedno-rozdziałowa manga autorstwa Eiichiro Ody, opublikowana 30 października 1994 w magazynie Shonen Jump. Jest to kanoniczna część serii One Piece.

W 1998 manga została wydana w zbiorze Wanted!.

Fabuła

Historia zaczyna się od słów narratora opowiadającego go smoczym rogu skradzionym przed dziesięcioma laty. Był to jedyny smoczy róg na świecie i posiadał niezwykłą moc, jednak nikt nie pamięta samego aktu jego kradzieży.

W następnej scenie jakiś jegomość zostaje wyrzucony z restauracji, gdyż nie ma czym zapłacić za posiłek. W innym lokalu kelnerka Flare poznaje, że ów jegomość to słynny szermierz Cyrano, którego już wcześniej spotkała. Pogawędkę przerywa im mężczyzna o szaleńczym spojrzeniu, który z burczącym brzuchem wpatruje się przez okno w obiad Cyrano. Flare lituje się nad przybyszem i podaje mu posiłek. Głodujący wędrowiec okazuje się samurajem Ryuumą. Dziękuje on za posiłek, mówiąc, że nie jadł nic od pięciu dni i zawdzięcza swojej wybawicielce życie. Kelnerka ignoruje jednak samuraja, kontynuując rozmowę z Cyrano. Gdy słynny szermierz opuszcza restaurację, przypadkiem dotyka swoim mieczem Ryuumę. Samuraj bierze to za zniewagę i wyzywa go na pojedynek na śmierć i życie. Podczas kłótni obu szermierzy, Ryuuma przecina miedziany posąg Buddy. Tuż przed eskalacją konfliktu, Flare każe im przestać. Samuraj posłusznie wykonuje polecenie kelnerki. W tym samym czasie do miasta przybywa inny szermierz zwany D.R.