Nagrody – określone kwoty pieniędzy, które przypisywane są danym przestępcom (w tym piratom) jako wynagrodzenie za ich załapanie lub zabicie. Wykorzystywane są przez Globalny Rząd i znajdują się najczęściej na listach gończych lub w gazetach.

Przegląd

Zostanie poszukiwanym

Aby zostać poszukiwanym należy złamać prawo w oczach władz jakiegoś królestwa lub Globalnego Rządu. Czasami też same umiejętności wystarczą by zostać uznanym za potencjalne zagrożenie i zostać poszukiwanym.

Wydanie listu gończego

Wycofanie listu gończego

Fałszywe listy gończe

Nagrody na listach gończych są zwykle określone konkretną liczbą wydrukowaną na papierze z obrazem przyznanego danego kryminalisty. Wysokość nagrody może zostać zmieniona przez wykwalifikowanych fałszerzy. Według Bellamy'ego, piraci byli znani z tworzenia fałszywych listów gończych w przeszłości, w celu zastraszenia innych ludzi na ich korzyść. Te oszustwa mają tendencję do szybkiego zdemaskowania pomimo, z nieistotnego charakteru oszustwa.

Identyfikacja

Zdjęcia

Przydomki

Lista nagród

Niekanoniczne nagrody

Imię Przydomek Nagroda
Dareda Bsymbol.gif?
Pirat, którego list gończy pokazano w retrospekcji Johnny'ego i Yosaku, opowiadajacej o pierwszym spotkaniu z Zoro.
Dontacos Bsymbol.gif?
Pirat z jednego z listów gończych które Johnny i Yosaku nosili przy sobie. Jego list był przekreślony, więc prawdopodobnie jest już nieaktualny
Tacobo Bsymbol.gif1,000
Pirat z jednego z listów gończych które Johnny i Yosaku nosili przy sobie.
Tohenbok Bsymbol.gif5,000
Pirat z jednego z listów gończych które Johnny i Yosaku nosili przy sobie. Jego list był przekreślony, więc prawdopodobnie jest już nieaktualny.
Sard Bsymbol.gif40,000
Pirat którego plakat został pokazany w tle.
Usanksai Bsymbol.gif50,000
Koba K Bsymbol.gif100,000
Pirat, którego list był widziany w 9 filmie.
Henna Oyag Bsymbol.gif1,200,000
Przestępca z Wanted! Jego list gończy można było zobaczyć w kwaterze Fullbodyego. Nie wiadomo jak zapracował na swoją nagrodę.
Hitokui Bsymbol.gif1,500,000
D.R. Bsymbol.gif1,800,000
Wild Joe Bsymbol.gif2,000,000
A A A Bsymbol.gif2,200,000
List gończy widoczny na poczatku Filmu 9.
Billy "Zabójca Ork" Bsymbol.gif3,000,000
Nie wiadomo jak zdobył tą nagrodę, ale została wycofana, gdy został aresztowany przez pułkownika Smokera.
Boo Jack Bsymbol.gif3,200,000
Postać z drugiego filmu. Na początku filmu, po tym jak Going Merry została skradziona. Słomiani spotkali złodzieja imieniem Borodo. Listy gończe Trumb Siblings były dobrze widoczne, ale nie było wartości nagród. Jego list pojawił się także w dziewiątym filmie.
Pandaman Bsymbol.gif3,333,333
Jego list gończy był widziany w filmie dziewiątym. Jednak Pandaman jest żartem, którego Oda używa czasami jako tło, lub w komicznych momentach.
Gally "Półksiężyc" Bsymbol.gif3,450,000
Z niekanonicznych odcinków mających miejsce w Logue Town. Nagroda wycofana, gdy został aresztowany przez pułkownika Smokera. Jego list pojawił się także w dziewiątym filmie.
Shupeal "Sześciokątny" Bsymbol.gif3,500,000
Niekanoniczny przestępca którego plakat jest widoczny w kwaterze Fullbodyego. Nie wiadomo jak dorobił się listu gończego.
Hotdog "Wściekły Pies" Bsymbol.gif4,000,000
Postać z trzeciego filmu. Nie wiadomo, jak zdobył tą nagrodę.
Heaby "Jadowity Wąż" Bsymbol.gif'4,200,000
Billy "Bandyta" Bsymbol.gif5,000,000
Postać występująca jedynie w anime. Jego list gończy jest już nieaktualny, gdyż został schwytany przez Zoro, Yosaku i Johnnego.
Gally "Półksiężyc" Bsymbol.gif5,000,000
Skunk One Bsymbol.gif6,000,000
Postać z drugiego filmu. nie wiadomo w jaki sposób dorobił się nagrody.
Honey Queen Bsymbol.gif7,800,000
Postać z drugiego filmu. Na początku filmu, po tym jak Going Merry została skradziona. Słomiani spotkali złodzieja imieniem Borodo. Listy gończe Trumb Siblings były dobrze widoczne, ale nie było wartości nagród. Jej list pojawił się także w dziewiątym filmie.
Golass Bsymbol.gif8,000,000
Postać z pierwszego filmu. Potężny szermierz, który pracował dla El Drago. Jego list gończy można zobaczyć na statku Fullbody'ego, gdy Luffy otrzymał swoją nagrodę.
Pin Joker Bsymbol.gif9,900,000
Mobu Head Ponad Bsymbol.gif10,000,000
Pirat który został zabity przez Capone Bege. Nie wiadomo w jaki sposób zapracował na swoją nagrodę.
Dick "Górski Wieloryb" Bsymbol.gif10,000,000
Nagroda tylko z anime. Nagroda nieaktualna, ponieważ został pokonany przez Roronoo Zoro, który wziął ją i zużył, aby naprawić Wadō Ichimonji.
Bear King Bsymbol.gif11,600,000
Postać z drugiego filmu. Na początku filmu, po tym jak Going Merry została skradziona. Słomiani spotkali złodzieja imieniem Boroudo. Listy gończe rodzeństwa Trump były dobrze widoczne, ale nie było wartości nagród. Jego list pojawił się także w dziewiątym filmie.
Wetton Bsymbol.gif14,800,000
Postać z fillerowego Aktu Tęczowa Mgła. Wetton jest byłym piratem, który został burmistrzem miasta. Nagroda nieaktualna, ponieważ został aresztowany.
Bigalo "Wisielec" Bsymbol.gif14,900,000
Postać z czwartego filmu. Nie wiadomo, jak zdobył nagrodę.
Willy Bsymbol.gif20,000,000
Namie Amuro Bsymbol.gif25,000,000
Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się swojej nagrody.
Olive Bsymbol.gif50,000,000
Pirat z fillera widziany w Impel Down. Została złapana, a później uwięziona po nieudanej próbie ucieczki. List wygaszony.
Needless Bsymbol.gif57,000,000
Pirat z czwartego filmu. Nie wiadomo, jak zdobył nagrodę. Jego list gończy można było zobaczyć w intro do dziewiątego filmu.
Woonan "Wspaniały Złoty Pirat" Bsymbol.gif60,000,000
Pirat z pierwszego filmu. Legendarny Wielki Złoty Pirat z East Blue. Jego nagroda (niekanoniczna) jest najwyższa na tym morzu, przebija nawet pierwszą nagrodę Luffy'ego, nie wiadomo jednak jak się jej dorobił. Jego list gończy jest widoczny na początku dziewiątego filmu.
Bobrad Bsymbol.gif68,000,000
Pirat schwytany przez Srebrny Piracki Sojusz. Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się swojej nagrody.
Tambu Bsymbol.gif70,000,000
Gasparde "Generał" Bsymbol.gif95,000,000
From Dead End Adventure. Były marynarz, który ukradł statek i wraz z załogą rozpoczął pirackie życie. Nie jest do końca jasne w jaki sposób zdobył swoją nagrodę, ale napewno duży wpływ na jej wysokość miała dezercja.
Puzzle "Feniks" Bsymbol.gif100,000,000
Kapitan załogi Feniksa. Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się stu milionów za głowę.
Puggy Bsymbol.gif200,000,000
Nie wiadomo w jaki sposób zapracował na swoją nagrodę.
Chameleone Bsymbol.gif300,000,000
Były członek załogi Białobrodego. Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się swojej nagrody, ale prawdopodobnie przynależność do załogi imperatora miała na to wpływ.
Lambor Bukini Bsymbol.gif300,000,000
Panz Fry Bsymbol.gif320,000,000
Dorobił się swojej nagrody przez atakowanie statków marynarki wojennej, które okradał z zapasów żywności, aby nakarmić głodujących ludzi.
Byrnndi World "Niszczyciel Świata" Bsymbol.gif500,000,000
Kapitan załogi Worlda. Jest byłym więźniem szóstego poziomu Impel Down.

Jego poprzednia nagroda wynosiła Bsymbol.gif200,000,000.

Prize "Cwaniak" Bsymbol.gif800,000,000
Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się tak ogromnej kwoty za głowę.
Bounty "Bóg Zazdrości" Bsymbol.gif1,000,000,000
Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się tak wysokiej kwoty na liście gończym.
Douglas Bullet "Demoniczny Dziedzic" Przynajmniej Bsymbol.gif1,000,000,000
Nie wiadomo w jaki sposób dorobił się tak wysokiej kwoty na liście gończym, jednak można przypuszczać że ogromny wpływ na to miała przynależność do załogi króla piratów, Gol D Rogera.

Przypisy

Nawigacja