FANDOM

Nakręcana wyspa to główne miejsce akcji drugiego filmu One Piece. Wyspa ta jest dość mała. Na jej środku znajduje się ogromna wieża, na której szczycie jest wielkie miasto. Najważniejszą częścią wyspy jest "klucz", który podtrzymuje ciężar miasta. Gdy został zniszczony, miasto rozpadło się i wpadło do morza. Wszyscy mieszkańcy uratowali się, dzięki spadochronom i obiecali sobie, że wybudują nowe miasto bliżej stałego gruntu. Miasto na zegarowej wyspie zostało zbudowane tak wysoko, by być niedostępne dla wrogów.

Znane obszary

  • Nakręcane miasto (ねじまきタウン Nejimaki Taun): Miasto ulokowane na nakręcanej wyspie. Żyją w nim wszyscy mieszkańcy wyspy. Jest bardzo zaawansowane technologicznie i specjalizuje się w produkcji małych urządzeń jak pozytywki.
  • Wieża: Wieża podtrzymuje nakręcane miasto. Zazwyczaj do wejścia na wieżę używana jest winda, lecz podczas inwazji zostaje dezaktywowana i wtedy można wejść jedynie po długich wijących się schodach. Schody zawierają jednak wiele pułapek: mogą się zmienić w zjeżdżalnię, a wchodzący po nich przeciwnicy mogą trafić na wodospad lub spadające głazy.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Nakręcana wyspa
Boroudo Akisu Ojciec Akisu Matka Akisu
Bear King Boo Jack Honey Queen Pin Joker
Skunk One Donny Danny Denny

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza wyspa, którą Luffy całkowicie zniszczył. Drugą jest wyspa Spa. Obie są niekanoniczne.

Nawigacja