Nić-niciowocdiabelski owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na tworzenie i manipulowanie nićmi i sprawiający, że osoba ta staje się człowiekiem-nicią (糸人間 Ito Ningen). Został zjedzony przez byłego królewskiego wojownika mórz Donquixote Doflamingo.

Etymologia

  • Ito (糸) oznacza po japońsku "nić" lub "włóczkę".

Wygląd

Nić-niciowoc przypomina kształtem gruszkę o kolorze jasnoszarym lub srebrnym z charakterystycznym dla diabelskich owoców wzorem oraz z różową łodygą. Wygląd owocu został przedstawiony w 782. rozdziale we wspomnieniach Trebola.

Mocne i słabe strony

Nici Doflamingo wychodzące z jego palców.

Władający mocą owocu może za pomocą nici manipulować ludźmi jakby byli marionetkami. Gdy ludzie są przeczepieni do nici, nie są w stanie się opierać. Władający może również skakać po niebie przyczepiając nici do chmur. Władający może również stworzyć z nici własnego sobowtóra który jest dość silny i wygląda dokładnie jak oryginał. Maksymalna długość tych nici jest nieznana, ale jest na tyle duża, aby nić mogła dosięgnąć Green Bit z Dressrosy, oraz z ziemi do chmur. Wytworzone nici choć są bardzo cienkie są niesamowicie mocne oraz tak ostre by z łatwością przeciąć kamień czy stal.

Nie wiadomo czy istnieje jakiejś ograniczenie w ilości nici, jakie władający może wytworzyć i kontrolować jednocześnie, jednakże obecny władający mocą owocu nie wykazuje żadnych oznak jeśli chodzi o posiadanie jakiejś ograniczonej ilości nici które może na raz kontrolować.

Władający może wytwarzać nici nie tylko z rąk ale też z nóg.

Władający posiada standardowe słabości władających diabelskimi owocami.

Przebudzenie owocu

Przebudzenie nić-niciowocu umożliwia władającemu przekształcenie otoczenia w sznury, by wzmocnić swój sznurowy arsenał w walce z przeciwnikiem. Sprawia to, że potencjalny przeciwnik musi nie tylko uważać na władającego, ale też strzec się otoczenia, które może zostać również zmienione w sznur.

Zastosownaie

Techniki

Techniki ofensywne

Goshikito anime.png
Tamaito.jpg
Overheat.jpg
Fullbright.jpg
Itonoko.png
Athlete.png

Przebudzone techniki

Break White.png
Offwhite.png
Billow White.png
Ever White.png
Senbon no Ya Flap Thread.png
God Thread.png

Inne techniki

Parasite.png
Sora no Michi.jpg
Black Knight.png
Torikago.png
Kumo no Sugaki.png

Ciekawostki

  • Spośród wszystkich diabelskich owoców wymienionych w serii do tej pory owoc ten miał najdłuższy odstęp między pierwszymi demonstracjami i kiedy został nazwany. Odstęp ten to 490 rozdziałów (504 odcinki) i ponad jedenaście lat.
  • Moc owocu jest podobna do działania szyć-szyciowocu Leo, ponieważ oba owoce opierają się na tworzeniu nici.
  • W anime przebudzone nici otacza różowo-fioletowa aura, podobnie jak przy black knight.
  • Pomimo, że przebudzenie nić-niciowocu zostało wyjaśnione w 785. rozdziale i 727. odcinku, to Doflamingo użył techniki (przebudzonej) break white już w 780. rozdziale i 721. odcinku.

Nawigacja