FANDOM

Nita Maria – armada pięćdziesięciu statków należących do wielkiej floty Yonta Maria i zarazem 7. oddziału wielkiej floty Słomkowego Kapelusza. Jest to najmniejsza klasa statku, jaką dysponuje Orlumbus.

Projekt i wygląd statku

Nita Maria jest najmniejsza z trzech klas statków Orlumbusa. Żagle statku ustawione są tak samo jak na Santa Marii. Na przednim czarnym znajduje się Jolly Roger floty, a na najwyższym środkowym napis "2TAMARIA".

Fabuła

Akt Dressrosa

Przynajmniej jeden statek z armady Nita Maria znajdował się w pobliżu Dressrosy, gdy utworzono wielką flotę Słomkowego Kapelusza. Fioletowy Tygrys rzucił w kierunku wód wokół Dressrosy chmurę gruzu, lecz żaden odłamek nie trafił Nita Marii ani żadnego innego statku floty.

Jeden ze statków Nita Maria został podarowany przymierzu sztuk walki XXX. Członkowie przymierza żeglowali nim, póki nie natknęli się na walczące załogi długorękich i długonogich. Przymierze użyło części ich statków, by stworzyć własny i założyć załogę Ideo.

Ciekawostki

  • Nazwa statku, tak jak reszta statków floty Yonta Maria, nawiązuje do Santy Marii, głównego okrętu Kolumba, po którym Orlumbus odziedziczył imię. Ni oznacza po japońsku "dwa", san oznacza "trzy", a yon "cztery", co sugeruje, że Nita Maria jest statkiem najniższej rangi.
  • Jego nazwa została wyjawiona w SBS w 81. tomie. W anime nazwa pojawiła się już w 744. odcinku.

Nawigacja