FANDOM

Odcinek 726 zatytułowany jest Gear Fourth! Fenomenalny Boundman!.

Krótkie streszczenie

Podczas gdy wszyscy próbują uciec przed niezatrzymaną klatką, w ruinach pałacu Luffy wyciąga swojego asa z rękawa, jakim jest Gear Fourth. Zwiększa on gabaryty Luffy'ego oraz nadaje mu większą sprężystość. Dzięki temu Słomkowy nareszcie zaczyna dominować w walce z Doflamingo.

Długie streszczenie

Na Dressrosie wciąż trwała paniczna ucieczka mieszkańców przed nieubłaganą Ptasią Klatką. Wszyscy ludzie kierowali się w stronę centrum wyspy, a ewakuację przeprowadzali żołnierze Marynarki. Wtedy jednak pojawiło się kolejne zagrożenie, jakim były nieprzecięte budynki, które, pchane przez nici, jeszcze bardziej zmniejszały bezpieczny obszar. Kiedy grupa z drugiego poziomu nowego płaskowyżu pałacowego z niedowierzaniem patrzyła na kurczącą się klatkę, Baby 5 wytłumaczyła im, że celem Doflamingo jest usunięcie wszelkich dowodów, w czym pomoże mu Ptasia Klatka. Sai postanowił zapobiec tym okropieństwem i zaczął wydawać rozkazy sojusznikom. Chinjao z pewną melancholią potarł swój wykrzywiony świder oraz z dumą pomyślał, o tym jak jego wnuk jak prawdziwy lider zaczyna dowodzić prawdziwymi siłaczami.

Kiedy Usopp, na ramionach Hacka, opuszczał swoje dotychczasowe schronienie, Viola uświadomiła mu, że położenie epicentrum klatki zmienia się i centrum nie jest już najbezpieczniejszym miejscem na wyspie. Wywołało to przerażenie u niego, dlatego zaczął pospieszać ryboludzia, ku jego irytacji. Pod nimi, już na ziemi Zoro i dwójka samurajów ze zdumieniem obserwowali zamieszanie, jakie powodowali przerażeni cywile. Łowca Piratów błyskawicznie skierował swe kroki przed siebie, a zaskoczony tym działaniem, Kin'emon zapytał się go dokąd tak biegnie. Odpowiedź zielonowłosego o zatrzymaniu klatki niesamowicie zdumiała obu wojowników.

Na kwiatowym polu Cavendish czuwał nad rannym Lawem oraz raczył go rozmową. Był zdumiony faktem, że na Dressrosie mieszkają krasnoludki. Wyraził nadzieję na poprawne zrośnięcie ręki byłego Królewskiego Wojownika Mórz. Okazało się, że w międzyczasie Leo przy pomocy swojego Diabelskiego Owocu przyszył jego rękę, a Mansherry wspomogła jej zrastanie. Biały Rumak zaczął pocieszać Trafalgara, mówiąc o dobrym przepływie krwi, jednak ten powiedział, że jako lekarz sam może ocenić swój stan. Cavendish stwierdził, że pokonanie Doflamingo nie powstrzyma wojny tylko dotknie cały świat, a Sojusz będzie w samym centrum tych wydarzeń. Trafek odrzekł, że właśnie o to mu chodziło.

Na samym szczycie płaskowyżu Doflamingo z ciekawością przyglądał się Luffy'emu, który lada moment miał zaprezentować swój niespotykany dotąd Gear Fourth. Słomkowy stwierdził, że na kogoś takiego jak Mingo sam drugi i trzeci nie wystarczą, po czym zaczął nadmuchiwać swoje, utwardzone Dominacją przedramię. Zaczął się powiększać;  jego ręce ponadto zyskały czerwoną aurę, a dookoła jego klatki piersiowej pojawiły się czerwone wzory na kształt płomieni. Na widok tego nieproporcjonalnego i ociężałego cielska Doffy wybuchnął śmiechem i wyraził swoje rozczarowanie tą nędzną niespodzianką. Jednak Luffy wciąż twierdził, że jest śmiertelnie poważny, a jego sekretna broń powstała w wyniku dwuletnich walk z ogromnymi potworami oraz potrzeby wielkiej sprężystości i gabarytów. Królewski Wojownik Mórz z powątpiewaniem patrzył na niego, jednak jego uśmieszek zniknął, gdy Luffy przygotował się do Gum-Gumowego Pistoletu Małpiego Króla lewą ręką i skoczył na niego. Pomimo obrony za pomocą rąk utwardzonych Dominacją siła ciosu posłała Doflamingo w samo centrum miasta.

Zaintrygowani mieszkańcy zaczęli zbierać się dookoła dymu, który okrył tyrana. Kiedy już opadł, ukazując wysoką postać, podbiegło dwóch żołnierzy Marynarki, aby opanować sytuację. Jednak złość Doflamingo sprawiła, że cywile uciekli, a żołnierze przewrócili się. Po chwili podniósł się, żeby zorientować się gdzie jest. Aby określić odległość spojrzał w stronę pałacu, a wtedy jego oczom ukazała się sylwetka Luffy'ego, który leciał w powietrzu wykorzystując swoją sprężystość. Próbował go zatrzymać swoim Overheat, jednak Słomkowy z łatwością go uniknął, po czym pojawił się obok i uderzył Doffy'ego w twarz swoją Gum-Gumową Nosorożcową Haubicą, czym odrzucił swojego przeciwnika na znaczną odległość. Luffy udał się za nim w pogoń, wykonując piłkopodobne odbicia.

W pewnej odległości Bartolomeo piał z zachwytu na widok nowej techniki swojego mistrza. Z tego szczęścia zaczął szarpać Kyrosa, a ten uspokoił go, ponieważ sam chciał popatrzeć. W innym miejscu Viola relacjonowała Usoppowi najświeższe wydarzenia.

Doflamingo zaczął wznosić się w powietrze niedaleko posągu Pici, wyrażając swoje niezadowolenie ze względu batów jakich doświadczał od zwykłego kawałka gumy. Po chwili zrównał się z nim Słomkowy i wymienił z nim kilka ciosów. Po raz kolejny powtórzył, że w tym trybie Królewski Wojownik Mórz nie jest dla niego żadnym wyzwaniem. Po kolejnych uderzeniach Doflamingo zaatakował go Athlete, jednak nie odniosło zamierzonego skutku; atakujący odbił się od gumowego ciała. Luffy zaatakował swoją kolejną techniką, Gum-Gumową Wężowa Kolubryna, której Doflamingo unikał raz po raz. W w końcu się znudził i próbował powstrzymać ten atak swoim Overheat. Jednak Wężowa Kolubryna okazała się silniejsza i Mingo mocno oberwał w twarz.

Postacie

Różnice między mangą a anime

  • W anime dodano następujące sceny:
    • Chinjao komentuje to, że Sai zachowuje się jak lider.
    • Leo przyszył, a Mansherry uzdrowiła rękę Lawa na ekranie.
    • Wspomnienia treningu Luffy'ego na Rusukainie, co było tylko wspomniane w mandze.
    • Viola zauważa przemianę Luffy'ego.
    • Reakcja Bartolomeo na Gear Fourth oraz chwalenie go przed Kyrosem.
    • Gdy Doflamingo pojawił się w mieście, dwóch marynarzy otoczyło go, jednak gniew Donquixote spowodował ich przewrócenie się.
    • Kiedy Luffy aktywował Gear Fourth, a jego tors został pokryty Dominacją, zamiast sylwetki można zobaczyć model Gum-Gumowocu. Jest to widoczne tylko przez kilka sekund.
  • Luffy może być w jednym miejscu w powietrzu, podczas gdy w mandze był w nieustannym ruchu.
  • Luffy i Doflamingo wymieniają więcej ciosów.
    • Doflamingo użył Overheat dwa razy. Pierwszym nie trafił, a drugie zniszczył Luffy.
    • Luffy uderza głową Doflamingo podczas ich podniebnej walki.
    • Druga Wężowa Kolubryna trwała dłużej i odbiła się więcej razy przed uderzeniem Doflamingo.

Ciekawostki

  • Muzyka, która grała podczas wypowiadania słów "Gear Fourth!" oraz poza Luffy'ego są charakterystyczne dla Kumadoriego. Te dwie rzeczy są wzorowane na jednej z postaci z Naruto, Jiraiyi.
  • Pomimo iż Luffy zrzucił sandały przed użyciem Gear Fourth, ma je założone podczas użycia technik Mięśniowy Balon i Gum-Gumowa Nosorożcowa Haubica.