FANDOM

Odcinek 732 zatytułowany jest Żywy lub martwy! Nieuchronne odliczanie!.

Krótkie streszczenie

Kiedy do powrotu Słomkowego zostaje już tylko kilkanaście sekund, Gatz wygłasza przemowę, po której wszyscy mieszkańcy składają swoje życia w ręce Luffy'ego. Kiedy mija ustalony czas, wybawiciel Dressrosy ratuje Violę i Rebeccę i staje do finałowej walki z Doflamingo.

Długie streszczenie

Gdy cywile dotarli do płaskowyżu pałacowego, wojownicy wciąż walczyli z Ptasią Klatką, próbując zyskać na czasie. Zoro i Franky napełniali otuchą otaczające ich osoby, a przy swojej barierze Bartolomeo zaczął wygłaszać swoje przemyślenia. Rozzłościło to Dagamę i Ideo, ponieważ nie mogli się z tego powodu skupić na pchaniu. Sai po raz kolejny zachęcił wszystkich do walki, a Hajrudin oświadczył, że dopóki nie wykona swojego celu, nie zginie. Wszyscy wznieśli głośnie okrzyki i z większą mocą naparli na barierę. Nad nimi przeleciała Mansherry, wciąż posyłając uzdrawiające łzy.

Na polu walki Rebecca, kontrolowana przez Doflamingo, powoli zbliżała się do Violi, ponaglana przez mężczyznę, który ignorował krzyki obu kobiet. Pomimo wszelkich starań i wylanych łez dziewczyna skróciła dystans dzielący ją od jej cioci. W tej chwili w mieście rozległ się głośny dźwięk, wydany przez ślimakofon Gatza, który szykował się do przemówienia. Kiedy rozległ się głos spikera, wszyscy zwrócili się w jego stronę, a niektórzy mieszkańcy poczęli poczęli pomstować, na wydurniającego się mężczyznę. Stał on na występie skalnym i niezrażony okrzykami tłumu, obiecywał im, że zostało niewiele czasu do rozstrzygnięcia się pojedynku. Zapytał się ich, czy pamiętają pojawienie się gwiazdy na scenie oraz blask, jaki roztaczała. Cavendish, który wciąż siedział na polu słoneczników, pomyślał że chodzi tu o niego i postanowił opuścić swoje dotychczasowe miejsce pobytu. Jednak zanim to zrobił, zapytał o pozwolenie Lawa, a gdy w końcu zauważył jego zniknięcie, był mocno zszokowany.

Tymczasem Gatz przypomniał słuchającym go ludziom czyny Lucy'ego na arenie Koloseum: ujarzmienie byka bitewnego oraz pokonanie takich osób jak olbrzymi Hajrudin czy legendarny Don Chinjao. Wyraził swoje uznanie dla swobody z jaką ów młodzik walczył, a także stwierdził, że bardzo mocno przyciągnął uwagę publiczności. W tym momencie niektórzy spośród cywilów zaczęli przytakiwać mu oraz zaświadczali, że byli na trybunach. Spiker oświadczył wszystkim zebranym, że owym młodzieńcem jest Lucy, co zwróciło uwagę Doflamingo i Rebecci. Następnie ujawnił im prawdziwą tożsamość zamaskowanego gladiatora, a poniektórzy mieszkańcy przypomnieli sobie słowa króla Riku, który wcześniej powierzył swój los w ręce chłopaka. Powiedział im, że zaufanie kolejnemu piratowi może być trudne, ale ten osobnik różni się od rodziny Doflamingo i nawet przez byłego władcę został nazwany ostatnią nadzieją Dressrosy. Ludzie dookoła zaczęli wznosić okrzyki na znak ufności w Luffy'ego, a Gatz wspomniał o obietnicy Słomkowego pokonania tyrana jednym ciosem. Mieszkańcy Dressrosy entuzjastycznie zareagowali na te słowa, wydając okrzyk radości.

Tę obietnicę dosłyszeli nawet pchający klatkę. Sai i Chinjao byli rozśmieszeni zuchwałością Luffy'ego, jednak Bartolomeo po raz kolejny odpowiedział obfitymi łzami na wieści o jego mistrzu. Również pozostali Słomkowi rozchmurzyli się, gdy usłyszeli te słowa. Szalejący tłum głośno skandował pseudonim Luffy'ego, a Gatz, który poczuł się pewniej, zaczął wyzywać Doflamingo oraz wypominać jego okrutne czyny. Choć głupie pogróżki i przechwałki mogły zabrzmieć głupio, spikerowi tak naprawdę zależało na odciągnięciu uwagi tyrana od dwójki kobiet.

Gdy wojownicy z wielkim zawzięciem pchali klatkę, zaczął kończyć się czas działania łez Mansherry. Jako pierwszy padł olbrzymi Hajrudin, a chwilę po nim Dagama i Ideo. Pomimo wszelkich chęci nie byli już w stanie powstrzymywać zabójczych prętów. Gdy zaczęli upadać również nieznani mężczyźni z Koloseum, Robin zapytała co się dzieje. Leo powiedział jej, że technika po raz drugi nie zadziała. Widząc to z powietrza, księżniczka zaczęła jeszcze mocniej płakać i przepraszać wszystkich za danie i szybkie odebranie nadziei. Jednak Kabu uświadomił jej, że gdyby nie jej interwencja, ofiar byłoby o wiele więcej. Na potwierdzenie swych słów wskazał ludzi dzielne zmagających się z klatką. Wyraził swoją wiarę w Luffylanda, do którego powrotu zostało już tylko 10 sekund.

Zachęceni przez Gatza ludzie zaczęli skandować imię swojego bohatera, z nadzieją, że ich usłyszy. Na trzy sekundy przed powrotem Dominacji Luffy, który leżał w jakiś ruinach, strzeżony przez Lawa, zaczął powoli się podnosić, co wywołało zdziwienie Trafa. Sekundę później na płaskowyżu Doflamingo przebił spikera Przebudzoną nicią. Jednak tłum dokończył odliczanie, a tyran był znudzony tą farsą. Gdy czas minął wszyscy ludzie na Dressrosie krzyknęli i z wyczekiwaniem zamilkli. Jednak gdy kolejne sekundy mijały, a Luffy wciąż się nie pojawiał, cywile zaczęli szemrać z niepokojem. Rozbawiony tym faktem Doflamingo z ulgą stwierdził, że mieszkańcy zamilkli i wrócił do swojego zajęcia. Żeby czym prędzej zabić Violę, zmusił Rebeccę do biegu. Kobieta rozkazała siostrzenicy zamknąć oczy, tak aby nie musiała oglądać tego strasznego widoku, a także powiedziała jej, aby nie rozpamiętywała tego zdarzenia w przyszłości. Gdy dziewczyna skoczyła, a miecz zaczął opadać, znikąd pojawił się Luffy, broń złamała się na jego utwardzonym Dominacją czole. W tym samym czasie Viola pojawiła się koło Lawa, za sprawą mocy jego Diabelskiego Owocu. O pojawieniu się wybawiciela, Gatz powiadomił tłum, co wywołało wielką wrzawę, a tymczasem na polu walki dwójka wrogów skrzyżowała spojrzenia.

Postacie

Różnice między mangą a anime

  • W anime dodano następujące sceny:
    • Baby 5 przytula się do Saia, kiedy ten pcha Ptasią Klatkę.
    • Podczas przemowy Gatza, cywile mówią, że zaufają Luffy'emu.
    • Reakcja Saia, Bartolomeo, Robin i Usoppa po usłyszeniu o przysiędze pokonania tyrana jednym ciosem.
    • Gatz przechwala się przed Doflamingo, że piraci i mieszkańcy Dressrosy opóźnili ruch Ptasiej Klatki.
    • Kiedy odliczanie dobiega końca, ludzie zastanawiają się, gdzie jest Luffy, a Doflamingo śmieje się, że Słomkowy nie stanął do walki.
  • W mandze Rebecca płakała, aby Luffy ją uratował. W anime wołała go w myślach.
  • Anime pomija scenę, gdzie Kyros zastanawia się, gdzie podziała się Rebecca.
  • W mandze ludzie zaczęli odliczanie na dziesięć sekund przed powrotem Dominacji Luffy'ego. W anime skandowali jego pseudonim z Koloseum, a odliczanie zaczęło się przy ostatnich dwóch sekundach.