FANDOM

One Piece (ひとつなぎの大秘宝(ワンピース) Wan Pīsu; znaki, czytane jako Hitotsunagi no Daihihō, dosłowne znaczenie: "wielki skarb łączący wszystko w jedno") – legendarny skarb o niewyobrażalnej wartości.

Mówi się, że został ukryty gdzieś daleko na Grand Line, prawdopodobnie na ostatniej wyspie Raftel, przez zmarłego Króla Piratów Gol D. Rogera. Przed egzekucją Gol D. Roger ogłosił, że każdy, kto znajdzie jego wielki skarb, będzie mógł go wziąć. Jego słowa rozpoczęły okres zwany "erą piratów".

Tajemnica wielkiego skarbu

Nikt, prócz żyjących członków załogi Rogera, nie wie dokładnie, gdzie lub czym jest skarb. Najbardziej popularna teoria mówi, że ukryty jest on na Raftel, ostatniej wyspie Grand Line.

W serii często pojawia się motyw skarbu jako przedmiotu osobistej wartości (na przykład kapelusz Luffy'ego), a sam Roger, czy Luffy, nie cenią pieniędzy i złota. One Piece może być czymś, co miało dla Gol D. Rogera ogromną wartość osobistą. We wspomnieniach Buggy'ego z czasów w załodze Rogera, kłócił się z Shanksem o prawdziwym znaczeniu skarbu. Wszyscy kamraci zgadzali się, że skarb to coś o wielkiej wartości osobistej.

Piraci Słomkowego Kapelusza byli bardzo blisko odkrycia tego, czym jest One Piece podczas pobytu na archipelagu Sabaody, gdy Usopp zapytał Silvers Rayleigha o skarb. Luffy powstrzymał jednak Rayleigha od odpowiedzi, mówiąc, że wszystkie przygody i tytuł Króla Piratów nie byłyby atrakcją, gdyby wiedział, czym jest One Piece.

Po dekadach spekulacji, istnienie skarbu zostało potwierdzone przez Białobrodego jego ostatnim oddechem. Wspomniał, że w momencie odnalezienia One Piece "rozpęta się wielka wojna, która ogarnie cały świat" i "cały świat zatrzęsie się w posadach".

Ciekawostki

  • Oda w wywiadzie z Momoko Sakura potwierdził, że One Piece nie okaże się czymś w stylu "prawdziwym skarbem była przygoda" i jest to fizyczna nagroda.
  • Według wywiadu z Eiichiro Odą, gdyby Sakazuki szukał One Piece, odnalazłby go w rok.