FANDOM

Pięść Ośmiu Impulsów – sztuka walki używana przez rodzinę Chinjao.

Opis

Jak stwierdził Gatz ten styl walki pozwala użytkownikowi na kontrolę wibracji wokół kończyn, wytwarzając wstrząsy. Wstrząs jest wystarczająco silny, aby zniszczyć metalową tarczę lub łatwo pokonać silnego przeciwnika. Sai stwierdził, że taki atak nie jest możliwy do zatrzymania lub odbicia i rozbija obronę wroga.

Wariacje

Styl walki może być wykorzystany przez dowolną część ciała przeciwnika. Bez względu na to czy jest to kopnięcie, uderzenie pięścią, głową czy łokciem.

Techniki Chinjao

  • Wojskowa Głowa (武頭 Butō): Chinjao skacze i odwrócony atakuje główką przeciwnika. Cios jest wystarczająco silny by zatrzymać miecz Cavendisha - Durandal i stworzyć falę uderzeniową podczas zderzenia. Atak po raz pierwszy użyty przeciwko Cavendishowi w Koloseum Corrida.
Kiryu Kirikugi

Gwóźdź Wiertłowego Smoka.

  • Tajna Technika Pięści Ośmiu Impulsów: Gwóźdź Wiertłowego Smoka (八衝拳奥義 錐龍錐釘 Hasshō-ken Ōgi Kiryū Kirikugi): Sekretna technika Chinjao którą może wykonać dzięki swojej głowie w kształcie świdra. Utwardza swoją głowę Haki Uzbrojenia i atakuje świdrem w jeden punkt celu. Atak jest dość silny, by rozdzielić dolinę lodu, która bez trudu wytrzymywała ciosy bronią czy ogniem. "Klucz" do skarbu rodziny Chinjao. Po tym jak jego głowa została spłaszczona podczas pojedynku z Garpem, stracił on możliwość wykonywania tej techniki. Po pojedynku z Luffym głowa odzyskała swój oryginalny kształt i ponownie widzimy wykorzystanie tej techniki gdy razem z Elizabello II i jego słabszą wersją "King Punch" rozbijają ramię Pici.
    • Tajna Technika Pięści Ośmiu Impulsów: Niegwóźdź Bezwiertłowego Smoka (八衝拳奥義 無錐龍無錐釘 Hasshō-ken Ōgi Mukiryū Mukirikugi): Po tym, jak głowa Chinjao została spłaszczona i ten uświadomił sobie, że nie może już dostać się do swojego skarbu, Chinjao zmienia nazwę swojej techniki. Widzimy ją podczas walki w koloseum przeciwko Luffy'emu, gdzie staruszek próbuje zabić młodego pirata. Podobnie do prawdziwej techniki, Don utwardza swoją głowę Dominacją Koloru Uzbrojenia i atakuje przeciwnika. Jednak moc ataku jest znacznie słabsza i podczas kontaktu widoczne są charakterystyczne okrągłe linie wibracyjne jak przy innych atakach Pięści Ośmiu Impulsów. Została anulowana kiedy głowa Chinjao powróciła do swojego normalnego świdrowego kształtu.

Tylko w anime

  • Obrót Wojskową Głową (武頭回転 Butō Kaiten): Chinjao staje na głowie, łączy razem ręce, rozdziela nogi i zaczyna się obracać. Następnie rusza na przeciwników jak tornado i posyła wszystkich nieświadomych gladiatorów w powietrze.
    • Obrót Wojskową Głową: Dziki Taniec (武頭回転乱舞 Butō Kaiten: Ranbu?, dosłownie oznacza "Obrót Militarnej Głowy: Dziki Taniec): Odmiana ataku Obrót Wojskową Głową, w której Chinjao obraca się szybciej i ma większą kontrolę nad poruszaniem się, która pozwala mu skręcać szybciej i nacierać na przeciwnika z dużą szybkością. Okazjonalnie skacze na przeciwnika z powietrza. Atak został zatrzymany przez Luffy'ego, który owinął swoją rękę wokół ciała Chinjao.

Techniki Saia

Jako 13. głowa floty Happo, Sai świetnie opanował Pięść Ośmiu Impulsów. Zamiast głowy używa jednak swoich nóg.

Bujaogen

Sai używa Wojskowej Pięty, by powstrzymać Chinjao.

  • Wojskowa Pięta (武脚跟 Bujaogen): Sai kopie cel, emitując falę uderzeniową, dzięki Pięści Ośmiu Impulsów. Pozwala mu na przedarcie się przez Kolor Uzbrojenia przeciwnika. Po raz pierwszy atak został użyty na nienazwanym gladiatorze podczas walk bloku C, lecz nazwany dopiero, gdy Sai zablokował technikę Chinjao.
  • Tajna Technika Pięści Ośmiu Impulsów: Gwóźdź Wiertłowego Smoka (八衝拳奥義 錐龍錐釘 Hasshō-ken Ōgi Kiryū Kirikugi): Technika Pięści Ośmiu Impulsów, która pokazuje, że Sai jest tak samo silny jak Chinjao. Kręci się na jednej nodze pokrytej Kolorem Uzbrojenia, a następnie kopie przeciwnika, wywołując falę uderzeniową. Chinjao stwierdził, że Sai dałby radę zniszczyć swoim atakiem pokrywę lodową, tak jak robił to jego dziadek 30 lat temu. Technika została po raz pierwszy użyta przeciwko Lao G.

Ciekawostki

  • Zdolność generowania i kontroli wibracji jest podobna do mocy Wstrząs-Wstrząsowocu.
  • Styl walki jest używany wyłącznie przez rodzinę Chinjao, której członkowie są także członkami floty Happo.

Nawigacja