FANDOM

Piracki sojusz to pakt pomiędzy pirackimi kapitanami i ich załogami.

Opis

Przywództwo

Kapitanowie, którzy zawarli sojusz, są teoretycznie równi pod względem statusu i nie mogą wydawać sobie nawzajem rozkazów. Mogą mieć ograniczoną kontrolę nad swoimi załogami, ale najwyższy autorytet nadal spoczywa na odpowiednich kapitanach.

W sytuacji, gdy jeden z kapitanów zostanie złapany, drugi może przejąć pozostałych podwładnych.

Cele i korzyści

Sojusz zwykle tworzy się w celu osiągnięcia określonego, wspólnego celu. Może to być coś, czego żadna załoga nie jest w stanie osiągnąć samodzielnie, na przykład pokonując potężnego wroga lub znajdując zagubiony skarb.

Problemy

Częstym problemem związanym z pirackimi sojuszami jest zdrada; gdy jeden kapitan nie widzi więcej wykorzystania drugiego, dopuszcza się zdrady, aby zmniejszyć potrzebę dzielenia się chwałą. Ponadto, ponieważ ich wspólny cel jest jedyną rzeczą, która łączy ich ze sobą, zwykle nie mają żadnego szacunku dla członków załóg sprzymierzonych, co prowadzi do obrażania drugiego za ich plecami lub nawet atakowania ich na podstawie postrzeganych zagrożeń.

Dla Shichibukai zawieranie sojuszu oznacza zasadniczo utratę ich statusu, ponieważ Globalny Rząd nie zezwala na takie powiązania z przestępcami.

Innym problemem jest to, że próba nawiązania sojuszu pomiędzy kapitanami i ich odpowiednimi załogami może doprowadzić do konfliktu, jeśli się nie powiedzie. Na przykład gdy Shiki i jego załoga próbowali stworzyć sojusz z Gol D. Rogerem i Piratami Rogera, co doprowadziło do bitwy w Edd War, gdy Roger odrzucił ofertę sojuszu Shikiego.

Znane sojusze