FANDOM

Przygody rozdzielonej załogi Słomkowego Kapelusza to zbiór ośmiu historii okładkowych, opowiedzianych na okładkach rozdziałów One Piece. Opowiada o losach poszczególnych członków załogi Słomkowych po rozdzieleniu przez Bartholomew Kumę na archipelagu Sabaody.

Historie okładkowe

Sanjiego walka o przetrwanie

(サンジの地獄カマバッカよりお気を確かに Sanji no Kamabakka yori oki o tashikani)

Krótkie podsumowanie: Sanji zostaje wysłany przez Kumę do Królestwa Samychtranzioli, gdzie próbuje uciec przed ganiającymi go transwestytami. Po czasie jednak odkrywa swoje prawdziwe "ja".

Robin i okrutni szubrawcy

(ロビンのひどい事するわ Robin no hidoi koto suru wa)

Krótkie podsumowanie: Robin zostaje wysłana na Tequila Wolf. Na jej szczęście przybywa armia rewolucjonistów.

Pechowy tydzień Franky'ego

(フランキーの今週のおれダメだ Furankī no konshū no ore dame da)

Krótkie podsumowanie: Franky zostaje wysłany na wyspę marionetek, gdzie ścigają go zwierzęce cyborgi. Przypadkiem odnajduje dawny dom Vegapunka.

Straszliwa choroba "sam-sobie-nie-poradzę-i-zginę"

(ウソップの一人じゃ死ぬ病 Usoppu no hitori ja shinu byō)

Krótkie podsumowanie: Usopp zostaje wysłany na archipelag Boin. Tam poznaje Heraklesa. Po odkryciu, że las jest pełen jedzenia, snajper tyje.

Nie zeżrecie mnie, dranie!

(チョッパーの食いモンじゃねェぞ コノヤロー Choppā no kuimon janēzo konoyarō)

Krótkie podsumowanie: Chopper zostaje wysłany do królestwa ptaszorów. Tam ucieka przed tubylcami chcącymi go pożreć, po czym odkrywa, że ludzcy mieszkańcy wyspy toczą wojnę z wielkimi ptaszorami.

Pogodowy raport Nami

(ナミのウェザーリポート Nami no Wezā Ripōto)

Krótkie podsumowanie: Nami zostaje wysłana na Weatherię, małą podniebną wyspę słynącą z badań nad pogodą. Tam spotyka naukowców potrafiących kontrolować warunki pogodowe.

Opłata za gościnę i bieliznę

(ブルックの一宿一パンツのご恩返し Burukku no isshuku ippantsu no go'ongaeshi)

Krótkie podsumowanie: Brook zostaje wysłany na wyspę obiboków. Tam plemię długorękich porywa kobietę, którą miał poprosić o pokazanie bielizny. Żaden z mieszkańców wyspy nie wyrusza jej jednak na ratunek. Szkielet rozpoczyna komponowanie pieśni.

Gdzie oni się podziali? Same z nimi kłopoty!

(ゾロのあいつらどこだ世話がやける Zoro no aitsura doko da sewa ga yakeru)

Krótkie podsumowanie: Zoro zostaje wysłany na wyspę Jaktuciemno, na którą wcześniej trafiła Perona. Po tym, jak został opatrzony przez dawnego wroga, wyrusza z Księżniczką Duchów na wędrówkę po okolicy, podczas której wpada na ogromny nagrobek i ruiny. W cieniu czyha na niego tajemnicza postać z mieczem.