FANDOM

Ptasia Klatka – jedna z technik Nić-Niciowocu, którego mocą włada Donquixote Doflamingo.

Opis

Jest określana jako ostateczna technika Nić-Niciowocu. Doflamingo tworzy ogromną liczbę nici i wystrzela je wysoko do góry. Następnie, nicie odchodzą w bok i tworzą półkulistą klatkę. Jest to jednocześnie pewnego rodzaju pole siłowe; nie można się połączyć ze ślimakofonami z zewnątrz. Pręty stworzone przez Donquixote są niezwykle silne, tną nawet meteoryt Isshou. Są też w stanie wytrzymać ataki Zoro. Użytkownik może ponadto kontrolować do woli rozmiar klatki poprzez kurczenie jej według prędkości którą sam wyznaczy. Z klatki nikt nie jest stanie się wydostać.

Technika została użyta dwa razy. Pierwszy raz 13 lat przed aktualnymi zdarzeniami na wyspie Rubeck na North Blue. Donquixote zrobił to wtedy, aby zdobyć Op-Operacjowoc i przechwyć Lawa. Kolejny raz technika została użyta na Dressrosie, kiedy zabawki zostały przemienione w ludzi. Używając tej techniki rozpoczął swoją "grę". Technice ptasia klatka towarzyszyła w obu wypadkach technika Parasite w celu wybicia wrogów znajdujących się wewnątrz klatki. Słabością ptasiej klatki jest fakt, że działa także na sojuszników użytkownika Nić-Niciowocu, a więc sprzymierzeniec rzucony w kierunku ptasiej klatki również może zostać zraniony. Klatka może ponadto zmniejszać swój rozmiar gdy użytkownik tego zapragnie.

Nawigacja