FANDOM

Raftel to wyspa położona na końcu Grand Line. To prawdopodobnie na niej ukryty jest skarb One Piece.

Istnieją cztery Poneglyph znane jako Road Poneglyphy, które wskazują cztery wyspy, które po połączeniu liniami wskazują Raftel. Jeden z nich znajduje się na Zou, miejsce jednego jest nieznane, a dwa pozostałe należą do Czterech Imperatorów, Kaido i Charlotte Linlin.

Geografia

Niewiele wiadomo o tej wyspie, ale jej wybrzeża wyglądają na złożone ze stromych klifów pokrytych dziczą, a niektóre obiekty wyglądają jak budynki lub fortyfikacje.

Lokacja

Path to Raftel

Po przeczytaniu Road Poneglyphów, można określić, gdzie znajduje się wyspa Raftel.

Mówi się, że po dotarciu do Raftel, jeśli ktoś podczas swojej podróży zebrał fragmenty Poneglyphów, objawi mu się Rio Poneglyph. Prócz tego, istnieją czerwone Road Poneglyphy, z których każdy wskazuje inny punkt na mapie. Gdy wszystkie cztery punkty zostaną określone, to miejsce, w którym krzyżują się linie od nich wychodzące, wskaże drogę do Raftel.

Historia

Gol D. Roger i jego załoga to jedyni ludzie, którzy dotarli do tej wyspy. Roger chciał wyjawić Białobrodemu, gdzie znajduje się Raftel, lecz ten odmówił, gdyż jego marzeniem była "rodzina" składająca się z załogi, a nie One Piece.

Sprawa tłumaczenia

W filmie One Piece: Stampede nazwa wyspy została zapisana jako Laugh Tale.

Ciekawostki

  • Skrzyżowanie punktów określonych przez Road Poneglyphy, mające oznaczać miejsce, gdzie znajduje się wyspa Raftel i skarb One Piece, przypomina "X". Na tradycyjnych pirackich mapach, miejsce skarbu było oznaczone właśnie symbolem "X". Obraz ukazujący położenie ukazuje "X złożony z X'ów", co pokazuje, jak ważne jest to miejsce.

Nawigacja