FANDOM

Raizou to ninja z Kraju Wano, który wraz z Kin'emonem i Kanjuurou zajmuje się ochroną głowy rodu Kouzuki.

Wygląd

Raizou jest dość sporym mężczyzną, jest wyższy od Kin'emona. Jego ciało jest nieproporcjonalne. Jego ogromna głowa osadzona jest na stosunkowo małym ciele. Jego włosy ułożone są w sześć czułków, po trzy na obu stronach głowy. Jego fryzura przypomina włosy Gedatsu. Jego brwi przypominają błyskawice. Na twarzy rosną mu bokobrody. Na czole ma bliznę w kształcie półksiężyca. Nosi niebieski strój ninja. Jak zauważyli Słomkowi, Raizou jest brzydki, przez co kobiety ninja z Kraju Wano nawet nie chcą na niego patrzeć.

Ma na ciele tatuaż w postaci godła rodziny Kouzuki.

Galeria

Osobowość

Raizou jest powściągliwym człowiekiem, który traktuje swój zawód ninja bardzo poważnie. Nie lubi, gdy ludzie żartują sobie z ninja i przedstawiają ich zachowanie i umiejętności w stereotypowy sposób. Da się go jednak przekonać, by zaprezentował swoje zdolności. Raizou powiedział, że ninja nigdy nie mówią "nin nin", lecz sam to zrobił, gdy pokazywał swoje umiejętności, a potem ponownie, gdy witał się z norkami.

Jest bardzo wrażliwy na temat swojego wyglądu. Zasmuca go fakt, że przez jego prezencję kobiety ninja z Kraju Wano nawet nie chcą na niego patrzeć.

Jest niezwykle współczujący. Norki musiały go związać łańcuchami, by nie dołączył do walki i tym samym nie ujawnił swojej tożsamości. Gdy dowiedział się o ranach, jakie odniosły norki w jego obronie, rozpłakał się. Poruszył go też fakt, że norki przez cały ten czas się o niego martwiły. Pokazał też swoje współczucie, pokazując swoje ninjutsu zasmuconym Słomkowym, by ich pocieszyć.

Relacje

Sojusznicy

Rodzina Kouzuki

Raizou jest lojalny rodzinie Kouzuki i jej sługom, Kin'emonowi i Kanjuurou. Wyczekiwał ich na Zou.

Inni ninja

Brzydota Raizou sprawia, że nie może on znaleźć żadnej kunoichi, której by się podobał.

Norki

Z powodu wielopokoleniowych powiązań rodziną Kouzuki z Kraju Wano, norki chroniły Raizou przed Jackiem, mimo ryzyka śmierci i zniszczenia ich państwa. Raizou nie chciał, by norki się dla niego poświęcały i sam wolał zginąć. Plemię norek musiało przykuć go łańcuchami do Poneglyphu, by ten nie dołączył do walki. Raizou nieustannie pytał o przebieg walki i stan norek.

Wrogowie

Załoga Królestwa Zwierząt

Z powodu jego powiązań z rodziną Kouzuki, załoga Królestwa Zwierząt ścigała go przez ponad dwa tygodnie. Załoga Kaidou posunęła się nawet do torturowania mieszkańców Zou, by wyciągnąć z nich informacje o położeniu Raizou.

Historia

Oden Castle Burning

Raizou i inni słudzy podczas spalenia zamku Odena.

Dwadzieścia lat temu, po tym, jak Kouzuki Oden został zabity przez szoguna Kurozumi Orochiego w Kwiatowej Stolicy, Raizou, Kin'emon, Kikunojou, Inuarashi i Nekomamushi uciekli do zamku Odena. Norki zostały po drodze złapane przez siły szoguna. Gdy grupa Raizou dotarła do zamku, ten został podpalony przez Kaidou. Słudzy weszli do środka i znaleźli tam Momonosuke, jego matkę i młodszą siostrę. Toki wysłała swojego syna i sługi 20 lat w przyszłość. Po dotarciu do czasów obecnych, samurajowie odkryli, jak bardzo zmienił się Kraj Wano przez te wszystkie lata. Słudzy rodziny Kouzuki zaczęli szukać sojuszników, którzy pomogliby im w odzyskaniu Kraju Wano. Momonosuke i jego zwolennicy zdecydowali się udać na Zou, by prosić o pomoc norki, lecz po drodze zostali zauważeni przez załogę Królestwa Zwierząt.

Podczas podróży na słoniową wyspę, ich statek się rozbił. Raizou dotarł na Zou samotnie.

Aby znaleźć Raizou, Jack zaatakował Księstwo Mokomo. Norki, lojalni zwolennicy rodziny Kouzuki, okłamały pirata, mówiąc, że Raizou nie ma na wyspie, co doprowadziło do niemal całkowitego zniszczenia ich kraju. Raizou nie chciał, by norki za niego ginęły i sam chciał dołączyć do walki, dlatego został przykuty łańcuchami do Poneglyph w tajnym pomieszczeniu pod drzewem w kształcie wieloryba.

Fabuła

Saga Czterech Imperatorów

Akt Zou

Raizo Demonstrates His Powers

Raizou pokazuje swoje ninjutsu.

Siedemnaście dni później do drzewa w kształcie wieloryba przybywają Słomkowi, Law, Inuarashi, Nekomamushi i samurajowie. Raizou poprosił o wyjawienie stanu, w jakim znajdują się norki i ich kraj. Cieszył się z ponownego spotkania z przyjaciółmi, lecz zdenerwowała go męska część załogi Słomkowych, która nieustannie prosiła o pokaz ninjutsu, o którym mieli błędne wyobrażenie. Po długich prośbach zgodził się na pokazanie swoich umiejętności, które zaimponowały piratom.

Raizou, Kin'emon i Kanjuurou wyszli z pomieszczenia. Gdy ninja zobaczył, jak załoga Królestwa Zwierząt zniszczyła wyspę, obiecał norkom, że spłaci swój dług. Gdy Nico Robin odczytała Poneglyph, Nekomamushi wezwał samurajów z powrotem. Koci władca wyjawił Słomkowym, że to rodzina Kouzuki stworzyła Poneglyphy, a wiedza o tym piśmie była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Niestety, Kouzuki Odenowi nie udało się przekazać Momonosuke zdolności czytania Poneglyphów, gdyż został zabity przez Kaidou i szoguna Kraju Wano.

Samurajowie i władcy norek wyjawili ostatnie życzenie Odena, jakim było otwarcie granic Wano, a także pokonanie Kaidou i szoguna Orochiego. Wojownicy powiedzieli także, że potrzebują sojuszników w tej wojnie. Utworzono wtedy Sojusz Ninjo-Piracko-Norko-Samurajowy.

Po opuszczeniu tajnego pomieszczenia, samurajowie wyznali, że nigdy wcześniej nie opuszczali granic Wano, gdyż jest to przestępstwem i tym samym nie brali udziału w przygodach Odena. Po przedyskutowaniu planu pokonania Kaidou, sojusz zdecydował się na rozdzielenie się i ponowne spotkanie w Kraju Wano. Law zgodził się na zabranie Raizou w swoim okręcie podwodnym. Tuż po opuszczeniu drzewa w kształcie wieloryba, Raizou ucieszył się z ponownego zobaczenia norek, lecz radość ta została szybko przerwana przez trzęsienie Zou i płacz Zunishy.

Trzęsienie Zou spowodowane było atakiem Jacka. Momonosuke rozkazał słoniowi zniszczyć flotę pirata. Gdy Jack został pokonany, na wyspę wrócił spokój.

Raizou, Law i Zoro udali się na Wano.

Akt Wano

Raizo talks to Luffy in prison

Raizou rozmawia z Luffym.

Raizou i jego grupa zinfiltrowali Kraj Wano, pozostając w ukryciu.

Po tym, jak Luffy został wysłany przez załogę Królestwa Zwierząt do więzienia w Udon, Raizou poinformował sojusz, że pomoże Słomkowemu uciec. Zinfiltrował więzienie i wyjawił Luffy'emu, że znalazł klucze do kajdanek z Kamienia Morskiej Strażnicy, jednak są one niezwykle pilnie strzeżone. Raizou poprosił Luffy'ego, by ten jeszcze trochę poczekał, po czym zniknął.

Umiejętności i moce

Umiejętności fizyczne

Raizou posiada sporą siłę fizyczną. Z łatwością nosił Luffy'ego, przeciętnych rozmiarów człowieka, na głowie. Norki musiały go przykuć łańcuchami do niezniszczalnego Poneglyphu, by go unieruchomić. Pomimo masy swego ciała, Raizou jest niezwykle zwinny. W anime bez problemu wykonuje salta i skacze na ogromne wysokości.

Skradanie się

Raizou wkradł się do więzienia w Udon i rozmawiał z Luffym, a przy tym nie dał się zauważyć załodze Królestwa Zwierząt.

Ninjutsu

Jako ninja z Kraju Wano, Raizou potrafi korzystać z różnych technik ninjutsu (忍法/忍術 ninpō/ninjutsu), takich jak wytwarzanie chmury dymu, klonowanie się lub rzucanie shurikenami.

Niekanoniczne

Bronie

  • Kwieciste Shurikeny (華手裏剣 Hana Shuriken): Raizou posiada ogromną liczbę shurikenów, którymi potrafi niezwykle szybko rzucać z ogromną precyzją. Potrafi nimi zrobić chiński znak, oznaczający "shinobi" (忍).

Ciekawostki

  • Raizou jest inspirowany przedstawieniem ninja w serii Naruto, stworzonej przez Masashiego Kishimoto.
    • Aktor głosowy, który podkłada głos pod Raizou, grał też Might Guya, postać z serii Naruto.

Nawigacja