FANDOM

Rocket Man był prototypowym morskim pociągiem Toma. Słomkowi użyli go, by dostać się z Water 7 na Enies Lobby. Mimo swoich wad, dostarczył załogę na wyspę sądu.

Projekt i wygląd pociągu

Rocket Man był szarą lokomotywą z namalowaną rekinią paszczą na przedzie. Do lokomotywy dołączony jest jeden wagon pasażerski. Podobnie jak Puffing Tom, ma układ osi "4-4-0" i może poruszać się zarówno po lądzie jak i po wodzie. Rocket Man został uznany za eksperymentalną porażkę, ponieważ mógł się poruszać jedynie z wysoką prędkością, hamulce nie działały, nie dało się nim sterować i był za słaby, by poradzić sobie z przeszkodami na drodze. Oznaczało to, że raz wprawiony w ruch, Rocket Man nie mógł się zatrzymać, przez co używanie go jako publicznego środka transportu byłoby zbyt niebezpieczne.

Fabuła

Pogoń za Puffing Tomem

Po przeżyciu żywiołu Aqua Laguna, Monkey D. Luffy wraz z załogą, decyduje się ścigać Puffing Toma w celu uratowania złapanej Robin. Jednakże dwa główne czynniki zatrzymują ich. Aqua Laguna dalej szaleje co oznacza, że żaden ze znanych statków nie jest zdolny do podróżowania w takich warunkach oraz, że Puffing Tom jest jedynym znanym pojazdem do podwodnych morskich podróży.

Wtedy Kokoro ujawnia Rocket Mana w opuszczonym magazynie. Naprawiony przez Iceberga Rocket Man jest gotów do jazdy w czasie, gdy rodzina Franky'ego prosi Luffy'ego by mogli do nich dołączyć aby uratować Franky'ego, na co Luffy zgadza się.[1]

Po przeprawieniu się przez sztorm, rodzina Franky'ego przywiązuje swój pływający dom do Rocket Mana. Nieco później wszyscy orientują się że mają na pokładzie pasażerów na gapę: Chimney oraz Gonbe. A co najgorsze liczba brygadzistów została zmniejszona do trzech ze względu na zdradliwe warunki zewnętrzne.

Straw Hat, Galley-La, and Franky Family Alliance Formed

Luffy, Paulie i Zanbai zawierają sojusz.

Podczas podróży miało miejsce kilka sytuacji: Wśród nich, Luffy oraz Zoro przebijają się przez żywioł Aqua Laguna. Yokozuna tworzy prowizoryczną armię, a Zoro pokonuje T-Bone'a wraz z Marynarką. Najważniejszym wydarzeniem ze wszystkich był moment, gdy Słomkowi, brygadziści Galley-La oraz rodzina Franky'ego decyduje się odłożyć na bok dzielące ich różnice i sprzymierzyć się przeciwko wspólnemu wrogowi. Luffy, Paulie i Zanbai razem krzyżują ręce na znak lojalności.[2] Moment ten był kluczowy dla wszystkich trzech grup i określił jaką rolę będzie pełnił sojusz w nadchodzącej bitwie.

Mimo całej swojej szybkości Rocket Man nie był w stanie dogonić Puffing Toma, aby zapobiec jego dojazdowi na miejsce. Był jednak w stanie przewieźć Słomkowych wraz z sojusznikami przez burzę na miejsce przeznaczenia, Enies Lobby.

Inwazja na Enies Lobby

Rocket Man okazał się bardzo przydatnym narzędziem w czasie inwazji dla całego sojuszu Słomkowych dając pewną siłę przebicia oraz oszołomienie przeciwników.

Rocket Man flies

Rocket Man używa ogrodzenia jako rampy i dostaje się na Enies Lobby.

Po odczekaniu ustalonych pięciu minut, Rocket Man został skierowany na główną frontową bramę Enies Lobby. Jednakże została ona zamknięta przez wojska Marynarki i Agentów Globalnego Rządu, gdy ci spostrzegli pędzący pociąg. Drastyczne rozwiązanie zostało opracowane przez Zoro. Z siłą Yokozuny powstała rampa umożliwiająca Rocket Manowi rzucenie się w kierunku pierwszych i drugich bram oraz zmiażdżeniu Oimo. Mimo wspólnego wysiłbu Galley-La i Rodziny Franky'ego. Cała akcja okazała się bezużyteczna.[3]

Rocket Man's Grave

Miejsce spoczynku Rocket Mana.

Po zderzeniu się na wyspie Enies Lobby i uderzenia w armatę, Rocket Man został naprawiony i wykorzystany ponownie. Tym razem po drugiej stronie wyspy i gmachu sądu próbował przepchać się przez Baskerville. Używając połowy uszkodzonego mostu jako rampy podjął kolejną próbę przeskoczenia wodospadu oddzielającego Enies Lobby od Wieży Sprawiedliwości. Niosąc Załogę słomkowych uderzył w wieżę. Po tym Rocket Man okazał się niezdolny do naprawienia i porzucony w wieży. Prawdopodobnie został całkowicie zniszczony podczas ataku Buster Call, gdy przybyli na wyspę.

Ciekawostki

  • Rocket Man używany jest jako atak przez zielonych generałów w grze One Piece: Unlimited Adventure.
  • Namalowana na przedzie paszcza rekina często pojawiała się na starych samolotach wojennych.
  • Nazwa Rocket Mana może nawiązywać do Rakiety Stephensonów, pierwszej nowoczesnej lokomotywy parowej i najszybszego pojazdu swoich czasów.
  • Jedno z dzieci z Punk Hazard bawiło się zabawkowym modelem Rocket Mana.

Przypisy

  1. One Piece Manga i Anime — Tom 38 Rozdział 365 i Odcinek 255, Rocket Man zostaje pokazany
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 38 Rozdział 366 i Odcinek 256, Słomkowi, brygadziści Galley-La i rodzina Franky'ego zawiązują sojusz.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 40 Rozdział 380 i Odcinek 267, Rocket Man leci w kierunku bramy i Oimo używając rampy jako skoczni.

Nawigacja