FANDOM

Rodzina Kouzuki to potężna rodzina panów feudalnych z Kuri w Kraju Wano. Rodzina istnieje od wieków.[1] Wynalazła Poneglyphy i zaprzyjaźniła się z mieszkańcami Księstwa Mokomo. Przed dwudziestoma laty rządziła Krajem Wano.

Godło

Godłem rodziny Kouzuki jest ptak z rozpostartymi skrzydłami oraz świecącą kulą na klatce piersiowej. wokół ptaka widnieje okrąg z czterema pnączo-podobnymi symbolami rozchodzącymi się w czterech kierunkach.[2]

Służący i pozostali pracownicy rodziny Kouzuki noszą godło na plecach na znak przynależności do rodziny. Samo godło da się również znaleźć w miejscach związanych z rodziną Kouzuki.

Członkowie

Do tej pory jedynymi potwierdzonymi członkami rodziny są jej lider, patriarcha Kouzuki Oden oraz jego syn i dziedzic rodziny Kouzuki Momonosuke.

Rodzina ma również trójkę służących. Są nimi Kin'emon, Kanjuurou oraz Raizou.[1] Nekomamushi oraz Inuarashi również są służącymi w imieniu Księstwa Mokomo. Wszyscy posiadają na ciele wytatuowany herb rodziny w celu rozpoznania ich przynależności.

[v · e · ?]
Rodzina Kouzuki
Kouzuki Sukiyaki (martwy) Kouzuki Oden (martwy) Kouzuki Toki (martwa) Kouzuki Momonosuke Kouzuki Hiyori
Kin'emon Kanjuurou Raizou Psioburza Kotożmija
Kikunojou Kawamatsu Denjirou Ashura Douji (dawniej)
Pozostali podwładni
Jibuemon Shinobu Shimotsuki Yasuie (martwy) Fukurokuju (dawniej)
Sojusznicy
Hyougorou Toko ?????? ?????? ??????
?????? ?????? ?????? ?????? ??????
?????? ?????? ??????
Powiązani
Księstwo Mokomo Sojusz Ninjo-Piracko-Minkowo-Samurajowy

Historia

Rodzina Kouzuki słynęła od wieków jako klan niezrównanych kamieniarzy. Ich wiedza i technologia była w przeszłości tak rozwinięta, że ponad 800 lat temu stworzyli niezniszczalne "kamienne księgi" znane jako Poneglyphy. Chociaż wiedza o informacjach zawartych na Poneglyphach nie została przekazana przyszłemu pokoleniu, to sama wiedza o języku pisanym i czytanym kamiennych tablic była przekazywana następnym pokoleniom przez ponad 800 lat, aż do Kouzukego Odena który zginął zanim zdążył przekazać tą wiedzę swemu synowi.

Zgodnie ze słowami Nekomamushiego, Członkowie rodziny Kouzuki są przyjaciółmi z Księstwem Mokomo od bardzo długiego czasu.[1]

Ciekawostki

Chapter 310

Luffy w samurajskim stroju ze wzorem podobnym do godła rodziny Kouzuki i różowym wschodnim smokiem w tle.

  • Na okładce 310. rozdziału Luffy nosił samurajski strój ze wzorem podobnym do godła rodziny Kouzuki, W tle widać z kolei różowego wschodniego smoka.
  • W 816. rozdziale klan został przedstawiony jako "rodzina Kougetsu". Zmieniono to jednak już w następnym rozdziale. Słowa Kougetsu i Kouzuki zapisuje się tymi samymi znakami i oznaczają to samo. Błąd ten nie pojawił się w tomikowej wersji.
  • Nazwa rodziny składa się z dwóch znaków: "światło" (光) i "księżyc" (月)
  • Imiona męskich członków rodziny Kouzuki nawiązują do jedzenia. Sukiyaki i oden to tradycyjne japońskie potrawy, a momo (piersza część imienia Momonosuke) to po japońsku "brzoskwinia".
  • Roger, dzięki umiejętności słyszenia Głosu Wszystkich Rzeczy, był jedyną osobą, która potrafiła odczytać Poneglyph, stworzone przez rodzinę Kouzuki. bez znajomości ich pisma.
  • Momonosuke, jego trzej słudzy i Kiku przenieśli się w przyszłość. Podobne zaburzenia czasoprzestrzeni miejsce w niekanonicznej Tęczowej Mgle.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga — Rozdział 816 (str. 13-17), Kin'emon wyjawia, że jest sługą rodziny Kouzuki.
  2. One Piece Manga — Rozdział 817 (str. 2-8), Szczegóły rodziny Kouzuki zostają ujawnione.

Nawigacja