FANDOM

Rozdział 794 zatytułowany jest Przygoda Sabo.

Okładka

Krótkie streszczenie

Słomkowi odpoczywają w starym domu Kyrosa. Sabo wspomina swoją przeszłość i spotkanie z Luffym w Koloseum Corrida przed opuszczeniem Dressrosy.

Długie streszczenie

Noc zapada na Dressrosie. Słomkowi, Trafalgar D. Water Law oraz Bellamy udają się z Kyrosem do jego domu, by odpocząć.

Sabo przybywa do domu Kyrosa,a Robin usiłuje obudzić śpiącego Luffy'ego, jednak Sabo chce jedynie zobaczyć twarz chłopaka. Sabo ujawnia, że CP0 wróciło na Dressrose, a sama Dressrosa może znów stać się niebezpiecznym miejscem w przeciągu kilku dni, więc lepiej będzie jeżeli Słomiani opuszczą to miejsce jak najszybciej. Franky i Zoro są zaskoczeni, że Luffy posiada innego brata obok Ace'a. W czasie gdy Luffy, Usopp, Kyros, Bellamy i Trafalgar D. Water Law powoli odzyskują siły podczas snu, Sabo wyjaśnia jak ich trójka została braćmi.

Sabo wspomina swoje pierwsze spotkanie z Monkey D. Dragonem i jak czuł się uwięziony przez system szlachecki w Królestwie Goa. Następnie wspomina swój zestrzelony statek i moment kiedy tonąc w wodzie cicho krzyczał o pomoc, kiedy niespodziewanie Dragon złapał go za rękę i wyciągnął z wody. Dragon przybył na statek armii rewolucjonistów, gdzie oddał krytycznie rannego Sabo w opiekę lekarską.

Ostatecznie Sabo odzyskuje przytomność, jednak Rewolucjoniści orientują się, że stracił całą pamięć włącznie z tym jak się nazywa. Jednakże, gdy jego linia rodzinna zostaje wyjawiona, a Dragon proponuje powrót chłopaka do jego rodziny w Królestwie Goa, Sabo natychmiast odrzuca tą propozycje. Chłopak stwierdza, że mimo utraty wspomnień, coś wewnątrz kazało trzymać mu się z dala od rodzinnego miasta i rodziny i mówi, że Ace "pomógł mu" odzyskać to kim jest.

Dwa lata wcześniej do armii rewolucjonistów docierają informacje o zakończeniu wojny Białobrodego, a Emporio Ivankov nie zostaje wymieniony na liście zabitych. Zamiast tego widzimy informację o tym że Ace i Białobrody nie żyją. Widok ten mocno uderza w Sabo i dzięki temu odzyskuje swoje wspomnienia. Ku zaskoczeniu wszystkich chłopak wykrzykuje iż zdał sobie sprawę, że Ace był jego bratem, po czym zapada w śpiączkę spowodowaną gorączką na kolejne 3 dni. Po przebudzeniu, Koala pyta się chłopaka czy odzyskał swoje wspomnienia i czy w związku z tym będzie chciał opuścić Rewolucjonistów. Chłopak zaprzeczył temu pytaniu i poprosił o spotkanie z Dragonem. Poprosił on swojego mentora o rozpoczęcie poszukiwań Płom-Płomieniowocu. Dwa lata później Sabo zjawia się w Koloseum Corrida i konfrontuje się z Luffym, który go nie rozpoznaje i dziwi się dlaczego nieznajomy chcę zdobyć Diabelski Owoc. W momencie w którym Sabo nazywa Luffy'ego młodszym bratem, Luffy rozpoznaje go i obejmuje w płaczu, na co Sabo odczuwa ulgę, że chłopak zdołał przeżyć tamte wydarzenia. Luffy wrzasnął bratu, że nie udało mu się uratować Ace'a i ten umierał w ramionach przed nim. Sabo uspokoił chłopaka i wyraził wdzięczność, że udało mu się przeżyć Marineford i pyta się brata czy może zdobyć Diabelski Owoc. Luffy z ochotą zgadza się.

Obecnie Sabo przygotowuje się do wyjazdu, po czym przygotowuje Vivre Card i daje ją Zoro odrywając swoją część dla siebie. Chwile później żegna się z Zoro, Robin oraz Frankym mówiąc iż zostawia swojego brata w ich rękach. Zoro śmiejąc się mówi, że tak samo powiedział Ace w Alabaście. Na końcu Hack kontaktuje się z Sabo i mówi że będzie na niego czekał w porcie. Sabo opuszcza słonecznikową polanę na stadzie ptaków.

Szybki opis

  • Lalki z okładki mogą być odwołaniem do głównych bohaterów książki Czarnoksiężnik z krainy Oz.
  • Widzimy Bellamy'ego śpiącego w dawnym domu Kyrosa, obok Luffy'ego, Usoppa, Lawa i Kyrosa.
  • Sabo stwierdza, że CP0 wróciło na Dressrose i poszukuje armii rewolucjonistów.
  • Potwierdza się, że osobą uratowaną przez Dragona w 589. rozdziale mangi był Sabo.
  • Potwierdza się, że blizna Sabo jest skutkiem incydentu sprzed 12 lat.
  • Sabo miał amnezję przez 10 lat, w skutek odniesionych obrażeń, do czasu kiedy śmierć Portgasa D. Ace'a spowodowała jej odzyskanie.
    • Sabo zbierał informacje na temat śmierci Ace'a co jest pokazane w 751. rozdziale.
  • Rozmowa między Luffym i Sabo w Koloseum Corrida zostaje pokazana w szczegółach.
  • Sabo przygotowuje Vivre Card dla Luffy'ego.
    • Sabo zachowuje część kartki, a resztę oddaje Zoro.
  • Kyros porusza się za pomocą dwóch nóg.
  • Mimo że na okładce rozdziału Doflamingo pożycza swoje okulary flamingowi, Oda zasłania mu twarz ręką celowo ukrywając oczy.

Postacie

Piraci Cywile Pozostali
Załoga Słomkowego Kapelusza

Załoga Sercowych
Klub Barto

Piraci Donquixote

Piraci Białobrodego
Dressrosa
Armia rewolucjonistów

Nawigacja