One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Ryb-rybowoc, model błękitnego smokadiabelski owoc będący Zoanem typu mitycznego, który pozwala władającemu na przybranie formy błękitnego smoka. Został zjedzony przez Kaidou.

Etymologia

  • Uo (魚) to po japońsku "ryba".
  • Seiryū (青龍) to po japońsku "błękitny smok.

Mocne i słabe strony

Ryb-rybowoc, model błękitnego smoka pozwala na przemianę w orientalnego smoka o rozmiarach małego miasteczka. Władający mocą owocu może latać poprzez tworzenie płomiennych chmur (焔雲 Homuragumo) i wspinanie się po nich. Chmury te mogą unieść także inne przedmioty, a nawet całe wyspy.

Prócz tego, władający może też używać mocy żywiołów za pomocą swej paszczy. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych mocy jest ognisty pocisk, zdolny do przemierzenia wielu kilometrów w ciągu kilku sekund i niszczenia całych budynków czy nawet gór. Władający może też uwalniać z paszczy małe błyskawice lub podmuchy wiatru o wystarczającej sile, by skruszyć skałę i wystarczającej ostrości, by odciąć kończyny. Dzięki swoim zdolnościom władający może walczyć na odległość, unikając przy tym ataków przeciwników.

Zastosowanie

Techniki

Historia

38 lat temu na God Valley owoc ten został podarowany Kaidou przez Big Mom. Oboje byli wtedy członkami załogi Rocksa.

Ciekawostki

  • Moc owocu przypomina tę sztucznego diabelskiego owocu stworzonego przez Vegapunka i zjedzonego przez Momonosuke.
  • Co zabawne, mimo że istnieje wiele smok-smokowoców, jedyny diabelski owoc, który rzeczywiście pozwala na przemianę w smoka, nosi nazwę "ryb-rybowoc".
  • Jest to póki co jedyny diabelski owoc nazwany po wodnym stworzeniu. Nie wiadomo jednak, czy jego moce także są anulowane przez wodę.
  • Owoc ten zaliczany jest do mitycznych Zoanów, mimo że smoki w świecie One Piece są prawdziwe. Shimotsuki Ryuuma zabił jednego w mandze Monsters. Smok zabity przez samuraja przypominał jednak bardziej smoki występujące w kulturze zachodniej, a Kaidou przybiera formę orientalnego smoka. Smoki stworzone przez Vegapunka także bardziej przypominały te zachodnie.
  • Ryb-rybowoc, model błekitnego smoka to póki co jedyny diabelski owoc, którego japońska nazwa zawiera same samogłoski (uo uo).
  • Moc owocu może być nawiązaniem do Chiwena, smokoryby z chińskiej mitologii.
    • Według chińskiej mitologii karpie po wspięciu się po wodospadzie zmieniają się w smoka. Kraj Wano otoczony jest licznymi wodospadami.
  • Moc owocu i wykorzystanie jej przez Kaidou łączą się z mitologią Dalekiego Wschodu.
    • Smoki są uważane na Dalekim Wschodzie za potężne półboskie lub nawet boskie istoty, a Kaidou uważany jest za najpotężniejszą z bestii.
    • Według wielu wschodnich mitologii smoki są w stanie przybierać ludzką postać. Kaidou, jako osoba, która zjadła diabelski owoc typu Zoan, może dowolnie zmieniać swój kształt.
    • Smocza forma Kaidou ma niebieski kolor. Według chińskiej mitologii błękitny smok to smoczy bóg reprezentujący wschód i wiosnę.
  • W One Piece: Pirate Warriors 4 Kaidou potrafi używać też lodowych ataków.

Nawigacja

Advertisement