FANDOM

Saga o Alabaście (アラバスタ編 Arabasuta Hen) to druga saga serii One Piece.

Słomkowi pomagają księżniczce Vivi w uratowaniu Alabasty, jej ojczystego kraju. Przestępcza organizacja Baroque Works robi jednak wszystko, by im przeszkodzić.

Wydarzenia na Whiskey Peak

Tajemnicze miasto i tajna organizacja

Słomkowi trafiają na wyspę, której mieszkańcy bardzo ciepło witają piratów. Z czasem trwania fabuły dowiadujemy się, że mieszkańcy to członkowie organizacji zwanej Baroqe Works i próbują ich zabić, ale Zoro sam pokonał prawie wszystkich przeciwników. Później pojawiają się Mr. 5 i Miss Valentine. Nawiązuje się walka.

Wydarzenia na Alabaście

Człowiek o wielu twarzach - Mr. 2

Going Merry jest w drodze do Alabasty, a załoga próbuje złowić rybę na obiad. Nagle jednak napotykają na drodze podwodny wulkan. Słomkowi i Mr. 2 równocześnie wpływają w parę, a gdy wypływają z niej Mr.2 trzyma się Carue, który służy Luffy'emu i Usoppowi za przynętę. Słomkowi wciągają go na statek i szybko się zaprzyjaźniają ze względu na jego poczucie humoru. Mr.2 pokazuje załodze także swoje umiejętności, które nabył po zjedzeniu Naś-Naśladowocu. Załoga jednak szybko odnajduje swego kapitana i nowo poznani przyjaciele muszą się rozdzielić. Chwilę po odpłynięciu Mr.2, Vivi uświadamia sobie, iż należy on do Baroque Works.

Port Nanohana

Słomkowi w końcu dopływają do miasta portowego Nanohany. Luffy nie czekając na załogę wybiega do miasta w poszukiwaniu jedzenia. Jednakże szybko się gubi i ląduje gdzieś na pustyni. W tym samym czasie dochodzi do konfrontacji brata Luffy'ego Ace'a i byłego pułkownika, obecnie komandora Marynarki Smokera. Gdy walka ma się zacząć Luffy wpada do baru przy użyciu Gum-Gumowej Rakiety i uderza w Smokera, a następnie w Ace'a i wrzuca ich w ścianę, a sam prosi kucharza o jedzenie. Gdy Luffy napycha buzie jedzeniem staje przed nim Smoker, a kiedy Luffy go rozpoznaje od razu chwyta mięso i ucieka. Pułkownik Marynarki rozpoczyna pościg, Luffy prowadzi go i wielu innych marynarzy prosto w stronę swoich przyjaciół. Jednak gdy mają zostać złapani z opresji ratuje ich Ace. Na statku Luffy tłumaczy załodze, że Ace jest jego bratem.

Wkład w fabułę

Nawigacja