FANDOM

Saga o Kraju Wano (ワノ国編 Wano Kuni Hen) – trzynasta saga serii One Piece.

Sojusz Ninjo-Piracko-Norko-Samurajowy zaczyna realizację planu, którego celem jest pozyskanie sojuszników w Kraju Wano, w celu uwolnienie go spod kontroli szoguna Kurozumi Orochiego i jego sojuszników: Imperatora Kaidou i jego załogi. W międzyczasie załoga Big Mom także udaje się do Wano, aby zemścić się na Słomkowych za to, co zrobili w Totto Landzie.

Historia

Pierwszy akt

Przybycie do Wano

Gdy zaczęło się Reverie, Kotożmija i strażnicy przybyli na wyspę Sphinx w Nowym Świecie. Tam udali się do tajnej wioski za wodospadem, gdzie spotkali Marco. Były lekarz załogi Białobrodego wyjawił, że wyspa ta nie należy do Globalnego Rządu, gdyż jest zbyt biedna, by płacić trybut. Białobrody, który się na niej urodził, zamienił jednak wyspę Sphinx w bezpieczne sanktuarium, dlatego Marco czuje się zobowiązany do ochrony jej mieszkańców. Lekarz powiedział te, że obawia się Królewskiego Wojownika Mórz Edwarda Weevila, który może zaatakować wyspę, szukając dziedzictwa Białobrodego. Z tego powodu Marco woli zostać na Sphinx niż brać udział w wojnie w Kraju Wano. Lekarz kazał jednak Kotożmii przekazać Luffy'emu pewną wiadomość.

Zoro Cuts Down the Wano Magistrate

Zoro przecina sąd po zostaniu skazanym na seppuku.

Tymczasem Kin'emon, Law, Zoro, Usopp, Robin i Franky przeniknęli do Kwiecistej Stolicy. Kin'emon wyjawił Słomkowym, że agenci szoguna Orochiego czyhają za każdym rogiem, dlatego piraci muszą ukryć swoją tożsamość. Franky został uczniem cieśli Minatomo, Usopp sprzedawcą żabiego oleju, a Robin zaczęła się starać o posadę gejszy w pałacu Orochiego. Zoro został z kolei roninem. Sędzia w Kwiecistej Stolicy, by zdobyć Shuusui, skazał Zoro za uliczne morderstwa na seppuku. Szermierz nie zgodził się jednak z wyrokiem i przeciął sąd na pół.

Jakiś czas później grupa Luffy'ego dowiedziała się z gazety o Reverie. Nami zauważyła artykuł o Kaidou i Big Mom, ale nie udało jej się go przeczytać, gdyż Sanji i Chopper pocięli gazetę na kawałki. Załoga wpłynęła na niebezpieczne wody wokół Wano, gdzie czekała na nich szkółka ogromnych karpi. Gdy grupa Luffy'ego znalazła się u stóp ogromnego wodospadu, Słomkowy złapał dwa karpie, a te pociągnęły załogę w górę. Na szczycie wodospadu pojawił się ogromny wir, który wciągnął Sunny'ego. Sanji uratował część załogi, ale Luffy wpadł do wody.

Kuri Beach

Luffy i Sunny docierają na Wano.

Luffy i Sunny zostali wyrzuceni na plaży Kuri. Tam Słomkowy spotkał pawiana z mieczem o imieniu Hihimaru, który walczył z komainu o imieniu Komachiyo. Tymczasem na wybrzeże trafił oddział załogi Królestwa Zwierząt z Tamą pojmaną za wspomnienie o rodzinie Kouzuki. Piraci próbowali ukarać Luffy'ego za nielegalne przekroczenie granicy, ale ten z łatwością ich pokonał. Ledwo przytomny zbój kazał Hihimaru zabić Słomkowego, ale pawian uległ Dominacji Koloru Władcy, po czym został oswojony przez kibi dango wyciągnięte z policzka Tamy.

Tama Takes Luffy to Her House

Tama zabiera Luffy'ego do swojego domu.

W podzięce za ratunek Tama pomogła Luffy'emu ukryć Sunny'ego w jaskini i zaprosiła go do swojego domu, by mógł się najeść. Gdy dotarli, dziewczynka przyrządziła mu malutki posiłek z ryżu, który jej został.

Wkład w fabułę

Nawigacja