FANDOM

Saldes to dowódca strażników Impel Down i przywódca Blugori.

Wygląd

Wyglądem przypomina małego diabełka w białym garniturze z żółtą koszulą pod krawatem koloru czarnego. Nosi również żółte rękawiczki. Na głowie ma biały przeciwsłoneczny kapelusz z wystającą parą rogów, a na środku podobiznę czaszki Blugori. Saldes podobnie jak Magellan i Hannyabal, ma wyrastające z pleców skrzydła nietoperza. Choć może być trudne zauważenie tego pod kapeluszem, jednak nie widać u niego żadnych zewnętrznych uszu.

Po dwuletnim przeskoku, stał się dość wysoki, zachowując swój codzienny ubiór, jedynie przerobione ze względu na jego obecny wzrost. Wygląd jego twarzy nie zmienił się wiele przez te dwa lata.

Jako dziecko miał ogoloną głowę. Nosił białą koszulę z długim rękawem, a wokół brzucha czarny pasek. Czarne spodnie i białe buty.

Galeria

Osobowość

Saldes jest spokojnym i zrównoważonym człowiekiem, który nie wydaje się być aż tak brutalnym jak Blugori pod jego dowództwem. Mówi Luffy'emu, Buggy'emu i Galdino, że powinni się cieszyć iż zostali złapani właśnie przez niego, po czym trio wstąpiło niżej do Poziomu 4. Gdzie stacjonowali Czterej Strażnicy(choć mógł byś sarkastyczny w tym momencie). Mimo, że stoi na wysokim stanowisku potraktował wroga bardzo poważnie. Wydaje się również łatwo denerwować, gdy przez Luffy'ego jego małpy popełniają błędy. Jako dziecko używał swojego psa do karania nierozważnych zbrodni.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Impel Down

Zastawił pułapkę, aby schwytać Monkey D. Luffy'ego, Buggy'ego i Galdino do podwodnego więzienia na Poziomie 3. Jednak pułapka została udaremniona, ponieważ złapano w nią również Sfinksa, który spadł do poziomu z nimi. Obudził się i zerwał sieć, uwalniając siebie i przechwyconych piratów. Następnie zdecydował iść po Luffy'ego.

Ze względu na Blugori, które były nieskuteczne wobec Luffy'ego i Benthama, zostaje wysłany wraz z małpami na Poziom 2 do zlikwidowania będących tam zamieszek.

Gdy Luffy, Jinbe, Crocodile i Ivankov uciekli z Poziomu 6, Hannyabal kazał mu iść do Poziomu 4. Tam rozkazał Blugori zaatakować Ivę, ale wszyscy zostali pokonani jednym uderzeniem. Nie został później ukazany.

Dwa lata później

Saldes stał się dużo wyższy i większy.

Umiejętności i moce

Saldeath's Flute

Saldes używa swego trójzębu jako fletu, by kontolować Blugori.

Jako dowódca Blugori kontroluje je przy pomocy swojego trójzębu, dmuchając w niego jak we flet, wydając przeróżne polecenia stworom. Również jako dowódca strażników ma władzę nad tymi z niższą rangą członkom personelu Impel Down.

Główne walki

Ciekawostki

  • W Vivre Card Oda wyjawił oficjalne angielskie imię Saldesa. Brzmi ono Saldeath.
  • Jego imię w języku w japońskim wymawia się jak sarudesu (猿です), co znaczy "jestem małpą". Luffy, słysząc to, mówił, że nie wygląda na małpę. W dubbingu FUNimation Luffy myślał, że Saldes (ang. Saldeath) przedstawia się jako salt death (pol. "słony oddech") lub sardine head (pol. "sardynkowa głowa"). W polskiej wersji Luffy mylił jego imię z sedesem.

Przypisy

  1. ↑ One Piece Blue Deep: Świat Postaci (str.68), ujawnione zostają jego urodziny.
  2. Manga One Piece: Tom 67, Rozdział 663, Saldes został pokazany po przeskoku.
  3. ↑ One Piece Manga i Anime: Tom 54, Rozdział 530 i Odcinek 431, imię Saldesa zostało pomylone przez Luffy'ego.
  4. ↑ One Piece Manga i Anime: Tom 56, Rozdział 542 i Odcinek 445, po raz pierwszy widać jak Saldes używa swoich umiejętności do kontrolowania Blugori.

Nawigacja