FANDOM

Shimotsuki Kouzaburou – członek rodziny Shimotsuki i miecznik, który wykuł Wadou Ichimonji i Enmę, dwa legendarne miecze rangi Oowazamono. Urodził się w Kraju Wano, ale uciekł z niego 55 lat temu nielegalnym sposobem. Zamieszkał w wiosce Shimotsuki na East Blue, gdzie urodził mu się syn Koushirou. Jest wnukiem zmarłej Kuiny.

Osobowość

Kouzaburou musiał być osobą, która lubiła przygody. Uciekł z Kraju Wano, choć było to nielegalne. Pomógł uratować wioskę na East Blue przed bandytami.

Historia

Kouzaburou wykuł Wadou Ichimonji i Enmę, oba zaklasyfikowane zostały jako miecze rangi Oowazamono. 55 lat temu nielegalnie opuścił granicę Kraju Wano. Zamieszkał w wiosce na East Blue, którą uratował przed bandytami. Zakochał się tam w kobiecie i zaczął szkolić wieśniaków w walce mieczem. 51 lat temu urodził mu się syn Koushirou. Żył w wiosce Shimotsuki jeszcze dziesięć lat temu. Zoro podsłuchał, jak podczas treningu krzyknął "sunacchi".

Umiejętności i moce

Według Hitetsu, Kouzaburou był świetnym miecznikiem, a jego wyroby znane były w całym kraju. Dwa jego ostrza zaliczono do 21 mieczy rangi Oowazamono.

Ciekawostki

  • Jego imię zbudowane jest bardzo podobnie do imienia Koushirou, mistrza z wioski Shimotsuki i ojca Kuiny, który uczył Zoro szermierki. Oba imiona zaczynają się od kou, a kończą na rou. Zabu oznacza "trzy", a shi "cztery".

Nawigacja