Shimotsuki Yasuie – błazen żyjący w mieście Ebisu pod imieniem Tonoyasu. Jest ojcem Toko.

Gdy rodzina Kouzuki władała Krajem Wano, Yasuie pełnił funkcję dajmiosa Hakumai. 20 lat po tym, jak władzę przejął Kurozumi Orochi, Yasuie poświęcił się, by zwieść wojska szoguna i pozwolić na kontynuację rewolucji Kouzuki Momonosuke.

Wygląd

Yasuie to niski i pulchny mężczyzna o puszystych ciemnych włosach, związanych w kok. Nad ustami ma bardzo cienkie wąsy. Nosi jasne kimono z wieloma łatami, na głowie ma chustę w ciemne kropki, a na plecach ciemny plecak.

Galeria

Osobowość

Yasuie łatwo się ekscytuje. Był zachwycony zdolnościami szermierczymi Zoro. Ma też do siebie dystans. Nie miał nic przeciwko temu, że Zoro nazwał go kasu (śmieć) zamiast "Yasu".

Historia

Gdy Kouzuki Sukiyaki rządził Krajem Wano, Yasuie był dajmiosem krainy Hakumai. 41 lat temu, przed wygnaniem Kouzuki Odena z Kwiecistej Stolicy, Yasuie przyjął Kurozumi Orochiego do swojej służby. Po tym, jak Oden został wygnany, dajmios udzielił mu schronienia w swoim pałacu. Yasuie nie był jednak zadowolony z awanturniczego stylu życia samuraja i pragnął, by wyrósł on na godnego następcę szoguna. Gdy Oden opowiedział mu o swoich planach wypłynięcia na morze, Yasuie pouczył go, mówiąc, że najpierw musi zostać potężnym wojownikiem. Po tym, jak syn rodu Kouzuki opuścił pałac dajmiosa, by udać się do Kuri, Yasuie odkrył bałagan, jaki zostawił po sobie jego gość. Orochi szepnął swojemu panu, że Oden przed odejściem ukradł mu trochę pieniędzy, jednak Yasuie miał zupełnie inne podejrzenia. Gdy doszły do niego słuchy o porządku, jaki Oden zaprowadził w krainie Kuri, dajmios był pod wrażeniem.

Fabuła

Konflikt w Kraju Wano

Gdy Yasuie zobaczył Roronoa Zoro, zaczął za nim podążać i zapłacił za jego sushi. Zachwyciły go zdolności szermierza, które ten pokazał po tym, jak wygrał duże pieniądze i zaatakowali go członkowie rodziny Kyoushirou.

Yasuie chwalił zdolności Zoro podczas podróży do Kwiecistej Stolicy.

Ciekawostki

  • Jego imię może pochodzić od Ieyasu Tokugawy, pierwszego szoguna feudalnej Japonii.
  • Wygląd Yasuie (jako Tonoyasu) może nawiązywać do maski hyottoko.
  • Yasuie jest taiko-mochi, czyli gejszą-mężczyzną.

Nawigacja