Sodoma – bull typu król, należący do rodziny Franky'ego.

Wygląd

Zbliżenie na pyski Sodomy i Gomory.

Jako bull typu król Sodoma jest dużo większy niż fistulki. Jest to ogromny konik morski z płetwami zamiast nóg. Nosi podobne okulary przeciwsłoneczne do reszty członków rodziny Franky'ego. Ma żółtą skórę i pomarańczowe płetwy.

Osobowość

Sodoma jest bardzo odważny. Razem z Gomorą eskortował rodzinę Franky'ego i Słomkowych przez dużą część wyspy Enies Lobby, póki nie przewrócił się pod naporem ataków wrogów. Jest bardzo lojalny rodzinie Franky'ego za to, że ta wyciągnęła go z żołądka króla mórz.

Relacje

Rodzina Franky'ego

Rodzina Franky'ego wychowała Sodomę i Gomorę. Podczas ataku na Enies Lobby pokazali oni, jak mocna jest między nimi więź.

Tony Tony Chopper

Sodoma i Gomora zaprzyjaźnili się z lekarzem Słomkowych, ponieważ ten jako jedyny rozumiał ich mowę i potrafił zrozumieć ich uczucia. Po bitwie Chopper opatrzył królom rany, za co ci byli mu bardzo wdzięczni.

Historia

Z tłumaczenia Choppera wynika, że rodzina Franky'ego znalazła Sodomę i Gomorę w żołądku króla mórz, który stanowił posiłek łowców głów. Członkowie rodziny Franky'ego byli zbyt najedzeni, by zjeść jeszcze bulle, więc oszczędzili je i wychowali, a te poprzysięgły im dozgonną wdzięczność.

Fabuła

Incydent na Enies Lobby

Po tym, jak Luffy pozwolił rodzinie Franky'ego towarzyszyć Słomkowym w operacji ratowania Franky'ego (który został zabrany na Enies Lobby wraz z Robin), ta przywiązała Sodomę i Gomorę do łodzi w kształcie domu, którą następnie przyczepiła do Rocket Mana. Pociąg jechał w kierunku wyspy sądu, póki nie został powstrzymany przez Yokozunę (który sprawdzał swoją siłę). Wtedy nastąpiło rozdzielenie rodziny Franky'ego i Słomkowych.

Zanim rodzina Franky'ego znów dołączyła do Rocket Mana, jej członkowie zobaczyli jeden z wagonów Puffing Toma, w którym przebywali Usopp (a właściwie jego alter-ego, Snajperking) i Sanji.

Marynarze na Enies Lobby świętują po trafieniu Sodomy.

Po dotarciu na Enies Lobby, pracownicy Galley-La Company, Paulie, Peeply Lulu i Tilestone wsiedli na Sodomę, a Zanbai, Mozu i Kiwi na Gomorę. Po dotarciu do bramy głównej, zmierzyli się oni z dwoma olbrzymami, Oimo i Kashim. Po ciężkiej walce olbrzymy zostały pokonane, a brama otwarta. Gdy Słomkowi (prócz Snajperkinga) dotarli do bramy, Paulie pomógł im wejść na Sodomę, a sam został, by walczyć z oddziałem psiej straży sądowej. Cała drużyna parła naprzód, pokonując coraz to kolejnych wrogów. Podczas szturmu Sodoma opowiedział Chopperowi o tym, jak poznał rodzinę Franky'ego.

Sodoma został uderzony przez pocisk artyleryjski i słowami Choppera poprosił wszystkich, by szli dalej bez niego.

Później, podczas ewakuacji wyspy spowodowanej przez wezwanie ataku buster call przez Spandama, Sodoma i Gomora zostali zabrani przez Oimo i Kashiego (olbrzymy, które obróciły się przeciwko Globalnemu Rządowi, gdy Snajperking wyjawił im, że zostali oszukani). Olbrzymy niosły nieprzytomne bulle aż natrafiły na trzy okręty wojenne marynarki pod dowództwem wiceadmirała Strawberry'ego. Marynarze zaatakowali olbrzymy. Gdy zadawało się, że nie żyją, żołnierze marynarki udali się w pościg za Słomkowymi, a Paulie wykorzystał tę chwilę, by pomóc im swoimi linami. Sodoma i Gomora zostali załadowani na Puffing Toma razem z resztą rodziny Franky'ego i pracownikami Galley-La. Gdy rozeszła się wiadomość, że Słomkowi uszli z życiem, pociąg odjechał z powortem do Water 7.

Po incydencie na Enies Lobby

Dwa dni po zniszczeniu Enies Lobby, Sodoma i Gomora wrócili na nogi i dołączyli do przyjęcia na cześć zwycięstwa Słomkowych.

Umiejętności i moce

Jest wystarczająco silny, by niszczyć małe budynki, lecz nie ma szans w starciu z olbrzymami, co pokazało starcie z Oimo i Kashim. Kokoro wspomniała, że Sodoma i Gomora to para największego rodzaju bulli, króli. Sodoma i Gomora zostali znalezieni w żołądku króla mórz, co pokazuje, że nie są w stanie pokonać takiej bestii.

Ciekawostki

  • Jego imię pochodzi od miasta Sodoma, które słynęło z niegodziwości, za co zostało zniszczone przez biblijnego Boga.

Nawigacja