FANDOM

Sphinx to ojczyzna Białobrodego. Obecnie znajduje się pod ochroną Marco. Z powodu biedy mieszkańcy wyspy nie są w stanie zapłacić niebiańskiego trybutu, przez co ich kraj nie znajduje się pod protekcją Globalnego Rządu.

Geografia

Sphinx Hidden Village

Wioska ukryta za wodospadem.

Sphinx to dosyć mała wyspa. Na jej wybrzeżu znajdują się ruiny starego miasteczka. Mieszkańcy żyją w innym mieście ukrytym w górskiej dolinie za wodospadem.

Sfinksy trzymane są tu jako zwierzątka domowe. Na wyspie znajduje się wiele drzew iglastych i kwiecistych krzewów. Domy są dość małe i kryte drewnem.

Mieszkańcy

Dawniej wyspa zamieszkana była przez Edwarda Newgate'a, jednak wypłynął on w młodym wieku na morze. Po przeskoku zamieszkał na niej Marco, by zaopiekować się jej mieszkańcami. Jedynym nazwanym mieszkańcem wyspy jest Tama, jeden z udomowionych sfinksów.

[v · e · ?]
Sphinx
Edward Newgate (martwy) Marco  ?????? Tama

Historia

Newgate's Childhood

Dzieciństwo Białobrodego.

Globalny Rząd porzucił wyspę Sphinx, ponieważ jej mieszkańcy byli zbyt biedni, by zapłacić niebiański trybut. Bezprawie i ciągłe ataki piratów sprawiły, że wyspa zubożała jeszcze bardziej. 74 lata temu na wyspie Sphinx urodził się Edward Newgate.

Po wypłynięciu na morze i zdobyciu niesławy, Białobrody wciąż opiekował się mieszkańcami wyspy, a zyski z życia pirata przeznaczał na jej rozwój.

Po przeskoku dowódca 1. oddziału załogi Białobrodego, Marco, zamieszkał w ukrytej na wyspie wiosce, by pomagać jej mieszkańcom jako lekarz i chronić ich przed tymi, którzy poszukują skarbów Białobrodego.

Fabuła

Marco and Nekomamushi

Marco i Nekomamushi obserwują spokojną wieś.

Nekomamushi i jego Strażnicy popłynęli na wyspę Sphinx, by zrekrutować Marco i resztę załogi Białobrodego. Norki chciały w ten sposób pozyskać sojuszników do walki z Kaidou w Kraju Wano.

Nekomamushi sam udał się do ukrytej wioski i pomówił z Marco. Feniks nie zgodził się na dołączenie do sojuszu, mówiąc, że ochrona wioski jest dla niego ważniejsza, ale poprosił norkę o przekazanie Luffy'emu wiadomości.

Nawigacja