One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki
Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi.png

Statki marynarkistatki służące marynarce do transportu i walk na morzach.

Na dwóch z czterech masztów znajduje się od dwóch do trzech żagli. Farba, jaką pomalowane są statki marynarki, jest zawsze taka sama, lecz okręty często różnią się między sobą rozmiarem i wyposażeniem. Statki marynarki zawsze pomalowane są zielono-niebieską farbą, dzięki czemu wpasowują się kolorystycznie do baz marynarki. Dodatkowe elementy statków zwykle pomalowane są na czarno. Jedynie kilka okrętów nie wpasowuje się w ten schemat.

Statki marynarki to jedyne pojazdy morskie, które mogą bezpiecznie przepływać przez Calm Belt. Możliwe jest to dzięki dwóm czynnikom. Pierwszym jest pokrycie kadłuba kamieniem morskiej strażnicy, który sprawia, że statki są niewidoczne dla królów mórz. Drugim są zaś koła łopatkowe, które umożliwiają poruszanie się nawet bez wiatru.

Typowy statek

Widok na burtę typowego statku marynarki.

Typowy statek marynarki ma trzy maszty, z których dwa mają po dwa żagle, a jeden żagiel łaciński. Na burtach znajduje się po sześć dział, a na dziobie cztery większe. Po środku znajduje się spora okrągła struktura, a na bokach kadłuba namalowane są symbole marynarki.

Wyróżniające się statki

Statek Nezumiego

Statek Nezumiego.

Statek Pudding-Puddinga

Statek Pudding-Puddinga.

Statek Monkey D. Garpa

Statek Garpa (po lewej), a za nim typowy statek marynarki.

Statek Smokera

Stary statek Smokera.

Statek Hiny

Statek Hiny.

Okręt wojenny

Nawigacja

Advertisement