FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Szermierz to osoba wytrenowana w sztuce walki mieczem.

Umiejętności

W załodze Słomkowych szermierzami są Zoro i Brook. Marzeniem Zoro jest zostanie najsilniejszym szermierzem na świecie. Obecnie ten tytuł posiada Dracule Mihawk, więc, by stać się najlepszym szermierzem na świecie Zoro i każdy inny szermierz będzie musiał go pokonać.

Szermierze

[v · e · ?]
Szermierze
Shanks Roronoa Zoro Cabaji Silvers Rayleigh Dracule Mihawk
Hachyk Arlong Koze Packy Dorry
Yurika Gyaro Sarkies Pickles Mikazuki
Brook Trafalgar D. Water Law Killer Heat Shachi
Candy Shiryuu Vista Atmos Fossa
Haruta Doma McGuy Squard Elmy
Ramba A.O Delacuaji Zodia Palms
Bizarre Karma Little Oars Jr. Shiki Bluejam
Chadros Higelyges Lip Doughty Hyouzou Tamago Jeet
Suleiman Cavendish Pica Jack Charlotte Amande
Charlotte Cracker Charlotte Raisin Charlotte Katou Charlotte Dosmarche Charlotte Tablet
Charlotte Snack Holdem
Helmeppo Bogard Tashigi T-Bone Momonga
Strawberry John Giant Yarisugi Isshou Gion
Kin'emon Kanjuurou Kikunojou Kyoushirou Ashura Douji
Inni
Koushirou Johnny Yosaku Miss Catherina Pell
Chaka Ohm Kaku Peeply Lulu Mozu
Kiwi Kerville Humandryle Kyros Dagama
Rebecca Riku Doldo III Wanda Sicilian Psioburza
Vinsmoke Niji Pawiansław Tenguyama Hitetsu
Martwi szermierze
Kuina Hyouta Arrow Montblanc Noland Cyrano
D.R. Żigorou Lola Ryuuma Pedro
Kouzuki Oden
Spandam Kuzan Onigumo Basil Hawkins Borsalino
Caesar Clown Diamante Charlotte Linlin Charlotte Smoothie Streusen
Niekanoniczni szermierze
Billy Golass Pin Joker Heaby Geronimo
Kimmel Saga Toma Bismarck Mendou
Yukimura Nuru Doujaku Bill (martwy) Psycho P
Long Long Narcie Shimoi Zappa Hakuto Charlotte Mondée

Siła destrukcji

Siła destrukcji szermierzy zależy od poziomu ich zaawansowania. Można podzielić ich w sumie na trzy kategorie.

Zwykli szermierze potrafią posługiwać się bronią, ale nie wykraczają poza jej zasięg. Przykładem są Johnny i Yosaku.

Zaawansowani szermierze to tacy mniej-więcej na poziomie Roronoy, na początku serii. Potrafił on nie tylko świetnie walczyć na krótki dystans, ale też znał techniki przystosowane do długich dystansów i potrafił przeciąć skały, budynki.

Mistrzowie tej sztuki są ponadprzeciętnie uzdolnieni. Zoro i Brook są jednymi z najbardziej znanych szermierzy tej rangi. Ich siła destrukcji zatrważa, gdyż jest po prostu wielka, a jej zasięg ustalają jej posiadacze.

Wśród szermierzy, tylko jeden z nich zasługuje na prestiżowy tytuł - Najsilniejszego Szermierza na Świecie. Tytuł ten posiada aktualnie Dracule Mihawk, więc uzyska się go po pokonaniu mężczyzny.

Mocne i słabe strony

Szermierzy łączą często odwaga i poczucie honoru. Zoro po przegranym pierwszym pojedynku z Mihawkiem, staną do niego przodem i zezwolił, by ten go tak wykończył. Uzasadnił to, że rana na plecach szermierza jest największą hańbą. To poczucie honoru jest słabą i mocną stroną zarazem. Mocna - to jest ich motywacja i napędza ich działania. Ustala zasady, których przestrzegają, na ten przykład Zoro nie walczy na poważnie z ewidentnie słabszymi od siebie. Używa tępej strony miecza i ogłusza przeciwników. Ciemną stroną medalu jest wielkie przywiązanie do dumy i honoru. Tak jak powyżej, Roronoa wystawił się na wielkie niebezpieczeństwo, podczas walki z Dracule. Rana poważnie zagroziła jego życiu, a ocaliło go tylko to, że starszy szermierz uznał Zoro za godnego rywala.

Inną słabością jest to, że szermierze są bardzo osłabieni, będąc pozbawionym swojego oręża. Szermierze są bardzo silni, ale tę siłę rzadko kiedy potrafią dokładnie wykorzystać, nie mając przy sobie broni. Uczą się głównie fechtunku, więc przykładowo walka wręcz nie jest ich specjalnie mocną stroną.

Mocną stroną szermierzy jest to, że po prostu są szermierzami - tak to można ująć. Szermierka to trudna dyscyplina i bardzo niebezpieczna. Opiera się na umiejętnym wykorzystaniu mieczy, a mistrzowie tejże sztuki są zdolni do przecięcia, nawet stali. Zoro opanował tę technikę podczas walki z Daz Bonesem. Trwogę wzbudzają tak potężni wojownicy jak Zoro czy Mhawk, bo obaj są zdolni do przecięcia na kilka części całego statku.

Kolejną mocną stroną szermierzy jest ich sława i szacunek do nich. Szermierze są znani ze swojej siły, przez to niewielu stawia im czoło. Kiedy tacy się znajdą, to zazwyczaj mają wielkie ego, są głupi lub też bardzo odważni. Wiadomym jest, że są wyjątki od reguły, ale dla przykładu, kiedy Zoro był atakowany przez członków Baroque Works, zostali oni szybko pokonani, gdyż zbagatelizowali go i rzucili się na niego bezmyślnie, stawiając na swoją liczebność.

Nawigacja